در دومین هفته بهمن ماه ، سرمایه‌گذاران بازار ارز و سکه بیشترین سود را از آن خود کردند هر چند بازدهی این بارازها نیز در قیاس با ماه های ابتدایی پاییز کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین زیان را در این هفته دیدند؟

به گزارش قدس آنلاین، بررسی‌ها نشان می دهد سرمایه گذاران در یک سال اخیر علاوه بر بازار سکه و ارز و سکه، بورس را نیز به سبد سرمایه‌گذاری های خود اضافه کرده اند اما بازار چهارم یعنی بورس روی خوشی را در ماه‌های اخیر به سرمایه‌گذاران نشان نداده است.

 در دومین هفته بهمن ماه نرخ هر اسکناس آمریکایی  افزایشی نزدیک به ۵۳۶ تومان را در صرافی‌های بانکی تجربه کرد.  قیمت دلار از ۲۳ هزار و ۲۱۱ تومان به ۲۳ هزار و ۷۴۷ تومان رسید.به این ترتیب دلار با رشد ۲٫۳ درصدی «پربازده‌ترین بازار مالی این هفته» بود.

طلا

قیمت طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت ارز با افزایش روبرو بود . هر گرم طلای ۱۸ عیار پایان هفته جاری یک میلیون و ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت داشت درحالی که آخرین قیمت این فلز گرانبها در هفته گذشته یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

بر این اساس طلا تنها با هزار و ۳۰۰ تومان افزایش قیمت توانست ۰٫۱۲ درصد بازدهی مثبت تجربه کند.

سکه

هر سکه امامی آخر هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزارتومان قیمت داشت، در طول هفته جاری ۱۶ هزارتومان از ارزش خود را از دست داد و به ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزارتومان رسید.در واقع هر سکه پانزده صدم درصد از قیمت خود را طی هفته دوم بهمن‌ماه از دست داد.فعالان بازار معتقدند حباب سکه در حال تخلیه است و در نتیجه قیمت‌ها در بازار سکه به قیمت‌های واقعی این کالای سرمایه‌ای نزدیک است.

بورس

بور اما در هفته دوم بهمن مسیری خلاف جهت سال‌های پیشین را طی کرد . سهامداران می‌گویند در بهمن ماه به واسطه انتشار گزارش هایی از افتتاح پروژه ها همواره بازار سرمایه مثبت می‌شد اما امسال چراغ قرمزی که از مرداد ماه در بورس روشن شده است، خاموش نشد و همچنان بازار در دومین هفته بهمن نیز منفی ماند. اولین هفته بهمن ماه  در حالی به پایان رسید که شاخص در سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۹۸٫۳ واحد بود.

پایان این هفته با ریزش ۳۴ هزار و ۶۴۸ واحدی، شاخص به سطح یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۰٫۳ واحد رسید.

به این ترتیب بورس ۲٫۸ درصد ریزش کرد و زیانده‌ترین بازار مالی این هفته شد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.