رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۴۱ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار میلیارد ریال در این استان اجرا شده که به میمنت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مرور در دست بهره‌برداری قرار دارند.

۲۲ هزار میلیارد ریال صرف اجرای طرحهای صنعتی دهه فجر در خراسان رضوی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مس‌فروش افزود: بهره‌برداری این طرحهای صنعتی در نقاط مختلف استان خراسان رضوی برای هزار و ۲۷۴ نفر از شهروندان شغل ایجاد کرده است.  

وی محل اجرای این طرحها را شهرستانهای سبزوار و جوین واقع در غرب خراسان رضوی، نیشابور و فیروزه در غرب میانه، خواف واقع در جنوب شرقی، کاشمر در جنوب غرب، بجستان و گناباد در جنوب، چناران در شمال، کلات در شمال شرقی، تربت‌جام در شرق، فریمان واقع در جنوب میانه و مشهد مرکز این استان اعلام کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از این میان سه طرح صنعتی اجرا و تکمیل شده شامل تولید انواع هیدرو کربنها، قوطی مخصوص شیرخشک، انواع بیسکویت، کیک و کلوچه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان به بهره‌برداری می رسند.  

مس فروش به فعالیتهای جاری در حوزه طرحهای صنعتی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ظرف ۱۰ ماه گذشته امسال ۲ هزار و ۹۰۵ طرح صنعتی شامل جوازهای تاسیس و طرحهای توسعه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۹۴ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال و ۷۹ هزار و ۸۸۶ مورد اشتغالزایی در این استان اجرا شده است.  

وی افزود: این میزان فعالیت در حوزه طرحهای صنعتی خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال در تعداد ۴۶ درصد، در حجم سرمایه‌گذاری ۳۶۳ درصد و در ایجاد اشتغال ۳۹ درصد بیشتر است.  

او اضافه کرد: پارسال ظرف همین مدت، هزار و ۹۹۵ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰۶ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۷ هزار و ۵۴۵ نفر در خراسان رضوی اجرا شده بود.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین به وضعیت طرحهای صنعتی در دست اجرا در سطح این استان اشاره و بیان کرد: ۴۸۸ طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، پیش‌بینی ۶۰ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر در خراسان رضوی در حال اجراست.

مس فروش افزود: طرحهای صنعتی با پیشرفت بین ۴۰ تا ۵۹.۹ درصد نیز در استان خراسان رضوی شامل ۱۵۶ فقره با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال و ۶ هزار و ۲۸ مورد اشتغال است.

وی همچنین طرحهای صنعتی با پیشرفت ۱۰ تا ۳۹.۹ درصد را نیز شامل ۱۷۸ فقره با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۴۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۰۹ نفر، طرحهای صنعتی با پیشرفت صفر تا ۹.۹ درصد را شامل چهار هزار و ۵۵۱ فقره با پیش بینی سرمایه گذاری ۶۱۸ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲۷ هزار و ۲۵۲ نفر در سطح خراسان رضوی اعلام کرد.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: امسال ۱۳ جواز تاسیس واحد فنی و مهندسی، ۹ مورد پروانه واحد فنی و مهندسی، ۱۵ مورد جواز تحقیق و توسعه و ۱۱ مورد پروانه تحقیق و توسعه برای طرحهای صنعتی استان صادر شده است.

مس فروش در خصوص معافیتهای گمرکی صادره ماشین‌آلات خارجی ظرف امسال هم گفت: ۱۴۱ مجوز صادره برای ورود ماشین‌آلات از گمرک به ارزش ۴۰ میلیارد و ۴۱ میلیون یورو امسال در این استان مشمول ۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون یورو معافیت حقوق گمرکی شد.  

وی ادامه داد: معافیتهای گمرکی صادره برای ماشین آلات خارجی شامل ۲۲ مورد در گروه صنایع معدنی، ۴۹ مورد در گروه صنایع فلزی، سه مورد در گروه چوب و سلولزی، ۳۶ مورد در گروه نساجی و پوشاک، ۱۸ مورد در گروه غذایی، ۱۸ مورد در گروه شیمیایی، ۱۷ مورد در گروه برق و الکترونیک است و ۱۲۶ مورد از ماشین آلات از کشورهای آسیایی و آفریقایی و ۱۵ مورد از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد خراسان رضوی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال ۱۷۰ مجوز صادره برای ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو مواد اولیه وارداتی به خراسان رضوی مشمول یک میلیارد و ۳۱ میلیون یورو معافیت گمرکی از محل تسهیلات ماده ۱۲۱ شدند.  

مس فروش افزود: این مجوزها ۹۱ مورد در گروه صنایع فلزی، ۷۷ مورد در گروه صنایع غذایی و آشامیدنی، ۹ مورد در گروه صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی و آرایشی،  چهار مورد در گروه صنایع برق و الکترونیک و یک مورد در گروه خودرو و نیرو محرکه است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.