در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان فیروزه ۲۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف، برای آبادانی و توسعه شهرستان فیروزه به تصویب رسید.

تصویب ۲۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای آبادانی و توسعه شهرستان فیروزه

به گزارش قدس آنلاین، جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان فیروزه روز گذشته با حضور استاندار در محل فرماداری فیروزه برگزار شد و نماینده مردم فیروزه گزارشی از مهمترین مطالبات مردم فیروزه ارائه کرد.

در این جلسه نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۳ سال است که از تبدیل فیروزه به شهرستان می‌گذرد اما این شهرستان آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و مجتمع‌ اداری این شهرستان سال هاست که نیمه کاره مانده و امیدواریم که سفر استاندار به این شهرستان نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه و آبادانی شهرستان باشد.

احسان ارکانی در ادامه با اشاره به مهمترین مطالبات مردم شهرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم فیروزه بحث آبنماهای خطرناک محور فیروزه به خوشاب حد فاصل روستای شوراب تا قره‌باغ است که پستی و بلندی‌های ناشی از آن باعث عدم دید و انحراف رانندگان شده و این قسمت را به بخش حادثه خیز تبدیل کرده و رسیدگی به آن از مطالبات به حق مردم شهرستان است.

وی همچنین افزود: معدن فیروزه از برکات شهرستان فیروزه است و مردم خواهان این هستند که ثمرات و برکات این معدن را که حداقل آن استفاده از ارزش افزوده معدن در خود شهر فیروزه و شهرستان است، ببینند.

پیگیری سهمیه شکر کارخانه قند فیروزه، پیگیری معضل مربوط به مسکن ملی شهر فیروزه، تقاضای کشاورزان فیروزه برای دریافت حداقل یک یا دو مدار آب برای کشت کلزا و دانه‌های روغنی، بحث انتقال آب سد بار به شهرستان فیروزه و پیگیری روند احداث بیمارستان فیروزه و موضوع تسریع راه‌اندازی مجتمع دامداری شهر همت‌آباد از جمله مهمترین مطالبات مردم شهرستان فیروزه بود که ارکانی در ادامه صحبت های خود به آن اشاره کرد.

هاجر چنارانی، دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، نیز با بر شمردن مهمترین مطالبات مردم فیروزه خواستار رسیدگی به موضوعات از جانب استاندار شد.

وی در صحبت های خود به مهمترین نقاط حادثه‌خیز شهرستان اشاره کرد و افزود: سه‌راهی بار، ‌ سه‌راهی تقی‌آباد و آبنماهای شوراب مهمترین نقاط حادثه خیز شهرستان فیروزه است که حوادث زیادی در این مناطق به وقوع می پیوندد و راهداری باید اقدامات لازم را در زمینه رفع آن انجام دهد.

چنارانی همچنین افزود: رسیدگی به دست‌اندازهای مسیر نیشابور فیروزه از دیگر مطالبات مردم فیروزه است.

وی با اشاره به این که یک یا دو ماه قبل فیروزه نیشابور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، اظهار کرد: در تلاش هستیم که فیروزه‌ شهرستان فیروزه را در دنیا به ثبت برسانیم.

تعیین تکلیف پروژه نیمه تمام سایت اداری شهرستان فیروزه و درخواست اعطای تسهیلات به تعاونی زنان اسوه فیروزه از دیگر مطالباتی بود که چنارانی برای رسیدگی به آن تأکید کرد.

در ادامه جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان فیروزه، مصوبات این جلسه ارائه شد و ۲۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای توسعه و پیشرفت شهرستان فیروزه به تصویب رسید که تامین ۲۲ هکتار زمین مناسب جهت اقدام مسکن ملی شهرستان فیروزه، آسفالت جاده فیض آباد به شوراب فیروزه به طول ۲ کیلومتر، یک‌ میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان اعتبار جهت اجرای طرح های آبخیزداری طاغنکوه شمالی برای روستاهای ناوشک و فرخار، تکمیل خط لوله انتقال آب کشاورزی و موضوع حق آبه کشاورزان فیروزه و مرمت و احیای قنوات ۱۴ روستای شهرستان تا پایان سال از طریق جهاد کشاورزی از جمله مصوبات این جلسه بود.

در جریان سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان فیروزه، ضمن بازدید از روستای رشیدآباد و افتتاح ۵ طرح روستایی، ساختمان جدید مرکز نگهداری از معلولان ذهنی پسر بالای ۱۴ سال "مهر ماندگار" که به صورت خیرساز ساخته شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت همچنین فاز دوم کارخانه تولید صنایع روشنایی چوبی دکوراتیو رویان نور ایرانیان فیروزه با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۳۰ نفر، افتتاح شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.