کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی گفت: به گواهی تاریخ، آمریکا با تحریم آستان قدس رضوی تیر خلاص را به خود شلیک کرده است.

آمریکا با تحریم آستان قدس رضوی تیر خلاص را به خود شلیک کرد

مجید شاه حسینی، کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی در سلسله جلسات پرسمان دینی که عصر روز گذشته به مناسبت ایام الله دهه فجر با عنوان «افول آمریکا» در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد، گفت: ایالات متحده آمریکا پس از آنکه بسیاری از افراد حقیقی و نهادهای حقوقی ایران را تحریم کرد، جسارت را به حدی رساند که آستان قدس رضوی را نیز مورد تحریم قرار داد که این اساعه ادب از ناحیه ما نادیده گرفته نمی‌شود.
وی گفت: موضوع تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا، بحثی ساده و معمولی نیست؛ بلکه ما باید این منظر را تمدنی ببینیم، ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مفتخر به ولایت اهل بیت(ع) بوده است و مردم همواره با عشق به زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) می‌آمدند.
شاه حسینی با بیان اینکه اگر نعمتی به نام امام رضا(ع) و سفر تاریخی ایشان به ایران نبود، امروز کشوری به نام ایران وجود نداشت، گفت: پس از حمله جنایتکارانه مغول به ایران، این کشور تجزیه شد؛ ما ایرانیان، ایرانی بودن را وامدار تشیع و تشیع را وامدار سفر تاریخی امام رضا(ع) به ایران هستیم.
به گفته این کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی، امام رضا(ع) قربانی تاریخ نبودند بلکه تاریخ را مدیریت کردند و حکام جور اجازه نمی‌دادند تشیع سر بلند کند، با تشریف فرمایی آقا علی بن موسی الرضا(ع) به ایران، هزاران شیعه که در تقیه بودند به استقبال ایشان آمدند و تشیع رسمیت یافت.

هویت تمدن شیعی در حرم رضوی
وی به هجوم دشمنان در دوره‌های مختلف به حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: در دوره شاه عباس صفوی هجوم وحشتناکی به مشهد شد و صحن طبرسی که در سال های قبل انقلاب به خیابان کشتارگاه معروف بود مورد هجمه دشمنان واقع شد؛ همچنین چند صد سال پیش ازبک‌ها وارد حرم شدند و زائران و مجاوران زیادی را به شهادت رساندند؛ در واقع همان کسانی که از برپایی دوباره تمدن شیعی نگران بودند می‌دانستند که هویت این تمدن در حرم رضوی است.
شاه حسینی همچنین خاطر نشان کرد: با شروع جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ میلادی روسیه تزار وارد این جنگ شد اما هرگز از این جنگ بیرون نیامد و حکومتش از بین رفت، در حقیقت روس با حمله به حرم رضوی سند نابودی خودش را امضا کرد و پس از این اقدام نابود شد.

حرم رضوی کانون فرهنگ شیعی و روح مقاومت
وی با بیان اینکه طرح تحریم تنها کاری است که آمریکا با ایران کرده است، گفت: در آستان قدس رضوی اورانیوم غنی نمی‌شود و موشک و سلاح نیز ساخته نمی‌شود، بلکه فرهنگ شیعی و روح مقاومت تولید می‌شود که بسیار خطرناک‌تر از هر گونه سلاحی است؛ آنان این جسارت را نداشتند که متعرض اصل این فرهنگ و هویت شوند از همین رو آستان قدس رضوی را تحریم کردند.
وی با بیان اینکه آیه ۵۴ سوره مائده، ایرانیان را اینگونه توصیف می‌کند: «خدا به زودی قومی را جایگزین شما می‌کند که ۵ صفت دارند، خدا آنان را دوست دارد و آن قوم نیز خدا را دوست دارند، در مقابل مومنین و مستضعفین جهان خاضع و یار مستعفان هستند، در مقابل کافرین قدرتمند و استوار هستند، در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش ملامت گران نمی هراسند».
به اعتقاد این استاد دانشگاه، ژن خوب به تاکید آیات قرآن از آن ایرانیان است و ما ایرانیان مقاوم خلق شده‌ایم؛ اگر قدر این خلقت را بدانیم مفتخر به این توصیف قرآنی هستیم.
گفتنی است، این سلسله جلسات همه روزه در ایام الله دهه فجر در حال برگزاری است و از طریق شبکه اینترنتی رضوی تی وی، اینستاگرام، روبیکا و سروش نیز پخش می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.