رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در زمینه حمایت از اصناف درخواست‌هایی برای ادامه ارائه تسهیلات صورت گرفته است.

بسته پیشنهادی مفصلی از طرف اتاق اصناف به هیات دولت ارسال شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد در خصوص برنامه‌ها و راهکارهای اتاق اصناف در حمایت از اصناف در صورت استمرار بیماری کرونا و جلوگیری از ابطال بیشتر پروانه‌های کسب مشاغل آسیب دیده اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا اصناف با مشکلات بسیاری رو به رو شده‌اند و به طورکلی ۸۷۰۰ پروانه تا پایان دی ماه ابطال گردیده است.
وی افزود: این درحالی‌ است که تعداد کل ابطال پروانه‌ها در سال گذشته ۷۸۵۸ مورد بوده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد ابطال پروانه‌ها به حدود ۱۰ هزار عدد برسد و بخش عمده‌ای از این مساله به خاطر بیماری کرونا است.
بنانژاد خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از اصناف بسته پیشنهادی مفصلی از طرف اتاق اصناف ایران تهیه و برای هیات دولت ارسال شد که متاسفانه چیزی که در آنجا مصوب شد تنها امهال در زمینه تکالیف قانونی بود و به  طور کلی امکاناتی برای جبران خسارات اصناف در نظر گرفته نشد.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تاکید بر اینکه از طرفی تسهیلات دولت نیز مورد استقبال اصناف قرار نگرفته و زیر ۷ درصد اصناف از این موضوع استقبال کرده‌اند، بیان کرد: شرایط گرفتن این تسهیلات سخت بود و دارای  سود نیز هست. همچنین تصور می‌شد که این بیماری به زودی پایان می‌یابد. بنابراین بسیاری از اصناف از دریافت این تسهیلات خودداری کرده‌اند.

 وی تصریح کرد: درخواست‌هایی برای ادامه ارائه این تسهیلات انجام شده است. همچنین در زمینه امهال برای تکالیف مالیاتی، هزینه‌های دستگاه‌های خدماتی و شهرداری‌ها پیشنهادهای مبسوطی را در قالب طرح  برای استانداری و برای ستاد مقابله با کرونا از طرف اتاق اصناف ایران ارسال شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.