واحد تولید بنزن با اکتان بالا در "پالایشگاه زال پارس" فریمان همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

تولید بنزن باکیفیت با حضور وزیر صنعت در فریمان خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم روز شنبه همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان رضوی و جمعی از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مدیرعامل پالایشگاه فریمان در این مراسم گفت: واحد تولیدکننده بنزن و ارتقاء اکتان آن با ظرفیت تولید سالاه ۷۲ هزار تن در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در کیلومتر ۴۵ جاده مشهد - فریمان واقع در جنوب مرکز استان خراسان رضوی ساخته شده است.
مهدی سنگچولی هزینه تاسیس این واحد صنعتی را هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر اعلام و بیان کرد: محصول بنزن این پالایشگاه با بالاترین استانداردهای اروپایی با خلوص بالای ۸۵ درصد تولید می‌شود.
وی افزود: پالایشگاه زال پارس سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد پایگاهی برای ذخیره‌سازی مواد نفتی تاسیس و در راس مثلثی واقع شد که بتواند مراودات فراورده‌های نفتی با کشورهای همسایه ترکمنستان و افغانستان را صورت دهد. 
مدیرعامل پالایشگاه فریمان ادامه داد: سال ۱۳۸۵ بر اساس تصمیم دولت مبنی بر ورود بخش خصوصی به عرصه ذخیره‌سازی فراورده‌های نفتی، شرکت زال پارس اقدام به ایجاد نخستین انبار نفت کوره بخش خصوصی در کشور کرد.
وی گفت: شرکت زال پارس با بکارگیری توان خود برای بهینه‌سازی فراورده‌های پتروشیمی و تولید سوخت با کمترین میزان آلودگی زیست محیطی هم‌اکنون تامین بهنگام و مستمر نفت و گاز مورد نیاز نیروگاههای شرق کشور را تضمین کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۱۸ بهمن در ادامه آخرین روز از سفر سه روزه خود به خراسان رضوی چند واحد صنعتی تولیدی دیگر نظیر کیک و کلوچه و شیرخشک را در این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.
مرکز شهرستان ۹۴ هزار نفری فریمان در فاصله ۷۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.