مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: کمیته ملی پرونده ۹ شهید را تایید و تعداد ۱۲ پرونده را به دلیل ایراداتی که در پرونده این عزیزان وجود داشته است مورد تایید قرار نگرفته اند.

خراسان رضوی تا کنون ۳۲ شهید مدافع سلامت داشته است/پرونده ۹ شهید مدافع سلامت تایید شد

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با گذشت یکسال از شیوع بیماری کرونا و جان باختن حدود سیصد نفر از کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی در راه مبارزه با کرونا در بخش خصوصی و دولتی متاسفانه شاهد روند کند رسیدگی به پرونده جانبختگان هستیم

بیستم اسفند سال گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب درخواست کرد متوفیان کادر درمان را که در صف مبارزه با کرونا قرار دارند، شهید خدمت محسوب شوند که پس از درخواست وزیر بهداشت، رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد سعید نمکی مبنی بر شهید خدمت‌خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت کردند. در توضیح روند رسیدگی به پرونده شهدای مدافع سلامت مسعود زحمتکش مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: خراسان رضوی تا کنون ۳۲ شهید مدافع سلامت در کادر بهداشت و درمان داشته است که از این تعداد حدود ۲۱ پرونده تکمیل و تحویل کمیته ملی شده است.

وی ادامه داد: کمیته ملی پرونده ۹ شهید را تایید و تعداد ۱۲ پرونده را به دلیل ایراداتی که در پرونده این عزیزان وجود داشته است مورد تایید قرار نگرفته اند. تعداد ۱۱ پرونده دیگر هم در دست تکمیل است و بزودی به تهران ارجاع داده شود.

در حال حاضر موارد مورد نیاز این ۱۱ پرونده تهیه و تکمیل می شود و من امیدواریم که نظام پزشکی تهران سخت گیری های کمتری در این خصوص داشته باشند تا این پرونده ها هم زودتر به نتیجه برسد.

زحمتکش افزود: در مشهد کارگروهی وجود دارد که کارهای کمیته استانی را پیگیری می کند. در این کمیته تک تک این پرونده ها در دسته بندی های منظور شده شامل اینکه ایا افراد با این بیماری تماس مستقیم داشته اند یا نه، ساعت کاری و شیفتشان، چگونگی قرارداد استخدامیشان و... و. احراز می کنیم و برای بررسی های بعدی به نظام پزشکی تهران ارسال می کنیم. هر چند این اتفاق دیر افتاد ولی امیدوارم بزودی نتیجه لازم را از این کار بگیریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.