احمد نادری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید از بسترهای نوین رسانه‌ای بهره گرفت زیرا در حال حاضر ذائقه مخاطب با این گروه از رسانه‌ها گره خورده و می‌توان اثرگذاری بیشتری را به این طریق مدنظر قرار داد.

جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) باید پاسخگوی ذائقه مخاطب عصر جدید باشد

به گزارش قدس آنلاین، احمد نادری با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار داشت: کارکرد عمومی جشنواره‌ها مهیا کردن بستری برای بروز خلاقیت‌ها است و در کنار آن زمینه‌ای برای رقابت سالم نیز فراهم می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در کنار این مهم، جشنواره می‌تواند کارکردی تخصصی نیز داشته باشد و آن هم شناسایی استعدادهای ناب در هر حوزه به منظور سرمایه‌گذاری بلندمدت است تا از طریق آن افراد سازمان‌ها و نهادها به اهداف بلندمدت خود دست یابند.

نادری با اشاره به اینکه تولید محتوای ناب باید مهمترین کارکردی باشد که جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) آن را هدف قرار می‌دهد ادامه داد: باید از بسترهای نوین رسانه‌ای بهره گرفت زیرا در حال حاضر ذائقه مخاطب با این گروه از رسانه‌ها گره خورده و می‌توان اثرگذاری بیشتری را به این طریق مدنظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان عصر جدید شهروندانی هستند که بیشترین وقت را در فضای مجازی می‌گذرانند ادامه داد: اگر با نگاهی فرصت‌محور بخواهیم به این مسئله نگاه کنیم باید خوراک فکری مناسبی برای این شهروند تهیه شود.

نادری با تاکید بر اینکه متاثر از تغییرات تکنولوژیک نوعی گذار از مفهوم شهروند به شبکه‌وند را شاهد هستیم اظهار داشت: شبکه‌وند اشاره به شبکه وسیع اجتماعی دارد که مانند یک چتر شهروندان را گردهم جمع می‌کند و در درون این شبکه وند طیف وسیعی از مفاهیم و تولیدات محتوایی به صورت سیال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید مفاهیم ناب سیره رضوی را از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی به سطح فضای مجازی تزریق و پمپاژ کرد عنوان کرد: بسیاری از این مفاهیم باید با زبانی نو بر بستر شبکه‌های اجتماعی جاری شود تا مخاطب عصر جدید نیز با آنها ارتباط بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) هم در بعد فرم و هم در بعد محتوا باید ساختارشکنی مناسبی را صورت دهد و باید پس از برگزاری این جشنواره تولیدات از دبیرخانه خارج و در فضاهای عمومی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نادری ادامه داد: باید فیلترهای در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان را محدود کرد تا زمینه ارسال و شرکت طیف وسیع‌تری از آثار مهیا شود؛ در حوزه گفتمان سازی رضوی نیازمند این هستیم که نگاه‌های متفاوت دیده شود و سپس با یک داوری منطقی بهترین آثار در اختیار جامعه قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.