قدس آنلاین- با توجه به تعطیلی سه روزه منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، احتمال افزایش تردد مسافران غیربومی در سطح شهرهای استان مازندران و گیلان وجود دارد از همین رو بسیاری از مسئولان و حتی شهروندان از این موضوع ابراز نگرانی می کنند.

تعطیلات پیش رو و افزایش دغدغه های مسئولان؛ ورود به گیلان ممنوع است

قدس آنلاین-گروه استان ها: در شرایط فعلی شمال کشور روند آرام موج سوم ویروس کرونا را با محدودیت های مرتبط در داخل استان سپری می کند و از ۲۲ شهرستان ۱۵ شهرستان در رنگ بندی نارنجی و هفت شهرستان نیز در شرایط زرد قرار دارند  اما تعطیلات پیش رو به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مسئولان را نگران کرده که موج سفر ها به این خطه بار دیگر بر مشکلات بهداشتی شمال کشور اضافه نکند.

وضعیت  شکننده مازندران

استاندار و رییس ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران در همین رابطه با اشاره به تعطیلی سه روزه منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از احتمال افزایش تردد مسافران غیربومی در سطح شهرهای استان مازندران خبر داد و گفت: وضعیت استان مازندران را از لحاظ آمار کرونایی شکننده  است و لذا هرگونه عادی انگاری ناشی از مسافرت ها می تواند استان ما را بار دیگر به وضعیت قرمز سوق دهد.

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد: در شرایط فعلی این خطه شمال کشور روند آرام موج سوم ویروس کرونا را با محدودیت های مرتبط در داخل استان سپری می کند و از ۲۲ شهرستان ما ۱۵ شهرستان در رنگ بندی نارنجی و هفت شهرستان نیز در شرایط زرد قرار دارند.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: با بررسی شرایط شکننده کرونایی این استان، ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد خود را مبنی بر تصویب ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده است تا مسافران غیربومی در صورت سفر به این استان جریمه و به محل سکونتشان بازگشت داده شوند.

حسین زادگان افزود: قرارگیری طولانی مدت این استان در وضعیت قرمز و نارنجی و اجرای محدودیت های مرتبط تاب‌آوری مردم به خصوص مشاغل سطح دو و سه را کاهش داده و عدم اجرای محدودیت ها آن هم در حالی که ما در وضعیت شکننده نارنجی و زرد قرار داریم، می تواند مشکلات ما را دوچندان کند.

وی ضمن قدردانی از مسافران به دلیل همکاری و همراهی با مردم این استان ابراز امیدواری کرد تا با از بین رفتن ویروس کرونا در مازندران شرایطی فراهم شود تا مردم این خطه شمال کشور بتوانند همانند پیش از شیوع کرونا میزبان جمعیت چند میلیونی مسافران و گردشگران از سراسر کشورمان باشند.

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت و درمان که از طریق اپلیکیشن ماسک در تاریخ نهم بهمن ماه سال جاری انجام شد، هم اکنون از ۲۲ شهرستان این خطه شمال کشور ۱۵ شهرستان در وضعیت رنگ بندی الگوی رنگ بندی کرونایی نارنجی و هفت شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ورود به گیلان ممنوع است

در همی حال رئیس پلیس راهور گیلان  اعلام کرد: براساس مصوبه کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور از۱۸ بهمن ورود و تردد خودروهای پلاک غیربومی به استان‌ ممنوع است.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترردی جدید اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور از روز، ۱۸ بهمن ورود و تردد خودروهای پلاک غیربومی به استان‌ ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا ورود خودروهای پلاک غیربومی به استان کنترل می‌شود و رانندگانی که نسبت به مصوبه کمیته امنیتی انتظامی بی توجه باشند ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی در خصوص محدودیت‌های ترددی داخل استان گفت: محدودیت تردد از شهرستان‌های زرد به نارنجی و برعکس همچنان برقرار است؛ همچنین منع تردد شبانه هم از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در تمام شهرها اجرا می‌شود.

گفتنی است بر اساس آخرین گزارش‌های علوم پزشکی گیلان شهرستان های رودسر، لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، رشت، آستانه اشرفیه و بندرانزلی هفت شهرستان نارنجی گیلان هستند و هفت شهرستان زرد داریم، دو شهرستان املش و شفت نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.