نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه اخیر در حوزه قدرت نظامی در منطقه شاخص و برتر بوده است.

پیام انقلاب اسلامی برای دنیا الهام بخش بوده است/ایران قدرت نظامی برتر منطقه در ۴۲ سال گذشته

محمدصفایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول چهل و دو سال گذشته در بسیاری از حوزه ها عملکرد موفقیت آمیز و چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب، الهام بخش بودن پیام آن در دنیا بوده است به طوری که برخی از کشورها با تاسی از مفهوم و اساس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران ، دست به انقلاب زده و نظام سلطه و ظلم را در کشورهای خودشان به نابودی کشاندند.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخص های انقلاب اسلامی ایران  ، دستیابی به استقلال بوده است به طوری که امروز ایران در بهار چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خود علی رغم تحریم های فزاینده ای که با آن روبرو بوده است اما در همه زمینه ها به صورت مستقل عمل کرده و هرگز زیر بار زور و سلطه نرفته است.

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگری که در طول چهار دهه اخیر در ایران بسیار نمود داشته است موضوع آزادی بیان بوده به طوری که مردم و از هر قشری قادر بوده اند به صورت آزادانه دیدگاه ها و نظرات خود را در باره هرگونه موضوعی بیان و مسئولان و متولیان امر نیز موظف به پاسخگویی به آنها بوده اند.

صفایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در توزیع امکانات در چهار دهه گذشته بسیار خوب عمل کرده است، افزود: به طور مثال ، قبل از انقلاب اسلامی ایران،  تحصیل در مدرسه و دانشگاه فقط منحصر و مخصوص به قشر خاصی بوده است و در اغلب روستاها حتی مدرسه وجود نداشته است اما در حال حاضر این شرایط فراهم است که همه کودکان ۶ ساله می توانند وارد مدرسه شده و از آموزش رایگان برخوردار شوند. از طرفی آموزش عالی و دانشگاه قبل از انقلاب به صورت بسیار محدود وجود داشته است اما امروزه در سراسر کشور دانشگاه های مختلف و معتبر مشغول آموزش دانشجویان هستند.

وی  ادامه داد: یکی از موارد دیگری که رشد و پیشرفت آن  در طول چهل و دو سال گذشته بسیار نمود داشته است امکانات بهداشتی و درمانی می باشد،  به طوری که تعداد مرگ و میر  بویژه کودکان ، زنان باردار و سالمندان به دلیل نبود شرایط مناسب بهداشت و درمان  بسیار زیاد بوده است اما این آمار در حال حاضر به دلیل توزیع متوازن امکانات بهداشتی و رشد سرانه بهداشت و درمان بسیار کاهش پیدا کرده است.

صفایی با اشاره به اینکه امید به زندگی در طول ۴دهه اخیر در ایران ۱۳سال افزایش یافته است، تصریح کرد: ایران  طی ۴۲ سال گذشته در زمینه علوم دانش بنیان نظیر انرژی هسته ای، نانو و موارد مشابه آن نیز رشد خیره کننده ای داشته و حتی در مواردی نتایج و دستاوردهای خود را به سایر کشورها نیز بسط و گسترش داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  افزود: اما مجموعه این پیشرفت ها نباید باعث شود که برخی نقاط ضعف جزئی موجود نادیده گرفته شوند بلکه  همان طور که در طول چهار دهه اخیر در حوزه قدرت نظامی  و دفاع از مرزها ، ایران در منطقه شاخص و برتر بوده است باید در دهه پنجم انقلاب نیز در زمینه مواردی نظیر قدرت  اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت با کارآمدتر کردن دولت و سیستم اجرایی به شاخص های بالاتری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.