سخنگوی شورای وحدت از تشکیل هیئت اجرایی شورای وحدت خبر داد و گفت: هیئت اجرایی همانند شورای وحدت یک مسئولیت دائمی و مستمر دارد که ارتباطی به انتخابات ندارد.

تشکیل هیئت اجرایی شورای وحدت/کمیته‌ها تا پایان بهمن تکمیل می‌شود

قدس آنلاین: منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ، درباره برنامه های شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت شورای وحدت در حرکت جمعی، همفکرانه و دموکراتیک با مشارکت احزاب، اقشار و جامعه روحانیت شکل گرفت. هدف درازمدت شورای وحدت انسجام و همگرایی تشکل‌های ولایی، ارزش و اصولگرا است.

وی در تبیین اهداف درازمدت شورای وحدت، افزود: رسیدن به مواضع واحد در موضوعات محوری و اساسی کشور در دستور کار شورای وحدت قرار دارد. توافق و حمایت از نقاط مشترک به دست آمده در حوزه‌های مسائل داخلی، روابط خارجی، مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره بین این گروه‌ها از برنامه‌های درازمدت این شوراست.

سخنگوی شورای وحدت همچنین فعالیت کوتاه‌ مدت شورای وحدت را تشریح کرد و اظهار داشت: اقدامات کوتاه‌مدت فعلی شورای وحدت، ایجاد سازوکار و ستادهایی برای ورود پرنشاط، فعال و هدفمند به انتخابات سال ۱۴۰۰ است که هردو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در برمی‌گیرد. برنامه‌ریزی‌هایی که در دستورکار قرار دارد در فرصت مناسبی برای مردم تشریح خواهد کرد.

متکی از تشکیل هیئت اجرایی شورای وحدت خبر داد و افزود: هیئت اجرایی همانند شورای وحدت یک مسئولیت دائمی و مستمر دارد که ارتباطی به انتخابات ندارد. این هیئت یک وظیفه کوتاه‌مدت دارد و آن تعریف سازوکارهای انتخاباتی است. همچنین شرح وظایف و ساختار انتخاباتی برای هیئت عالی شورای وحدت ارائه شده و مورد تصویب قرار گرفته است.

وی جزئیات تشکیل و وظایف کارگروه‌ها و کمیته‌های انتخاباتی شورای وحدت را بیان کرد و افزود: ۹ کارگروه محتوایی و ستادی و ۱۴ کمیته اجرایی و عملیاتی برای انتخابات تعریف کردیم. کارگروه‌ها به تولید محتوایی و کار ستادی می‌پردازند و کمیته‌ها، عملیات اجرایی و میدانی را بر عهده دارند. این کمیته‌های چهارده‌گانه اقشار مختلف اجتماعی را در برمی‌گیرند.

سخنگوی شورای وحدت افزود: تا این لحظه بیش از نیمی از کمیته‌ها تشکیل شده‌اند و هر کمیته متشکل از ۲۱ نفر از فعالان صنف یا قشر مربوط به خود است. کمیته‌های جوانان، بانوان، دانشجویان، کارگران و فرهنگیان جز کمیته‌هایی هستند که شکل گرفته‌اند. به همین ترتیب در هفته جاری دو کمیته دیگر را تشکیل خواهیم داد و در ظرف کمتر از دو هفته آینده و تا پایان بهمن ماه تمام کمیته‌ها تکمیل خواهند شد.

متکی درباره فعالیت‌های پیش‌روی شورای وحدت، گفت: بعد از اتمام تشکیل کمیته‌های انتخاباتی، اقدامات عملیاتی را آغاز می‌کنیم و جزئیات مراحل اجرایی را از طریق خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.