رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حضور و فعالیت واسطه‌ها لازم است ولی تعدد واسطه‌گری عامل اصلی گرانی محصولات کشاورزی و دامی است.

تعدد واسطه‌گری عامل اصلی گرانی محصولات کشاورزی و دامی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی  افزود: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینه‌های تولید در بخش حمل و نقل، کود و سم، کارگری، ماشین‌آلات کشاورزی حمایت از کشاورزان خرده مالک و متوسط در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق از حذف این خرده مالکها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این استان با معرفی ۱۳ کشاورز نمونه در سطح ملی رتبه نخست را در این زمینه کسب کرده است ادامه داد: این کشاورزان و بهره‌برداران نمونه در حوزه های مختلف  کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شرکت تعاونی و واحد تولیدی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سطح استان نیز ۱۰۳ کشاورز و در سطح شهرستان هم ۶۳۲ کشاورز به عنوان کشاورز نمونه معرفی شدند.

اورانی با بیان این که همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶۹ طرح این سازمان به بهره‌برداری رسیده است افزود: این طرحها با شعار "همگام با کشاورز، تولید هدفمند و امنیت غذایی" در تمامی شهرستانهای استان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرحها که در بخشهای مختلف دامی، باغی، زراعی، پرورش آبزیان اجرا شده ۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است و با افتتاح این طرحها برای ۹۸۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۷۵۰ هزار تن نهاده به وسیله ۵۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه خودروی سنگین از مسیر هزار و ۷۲۰ کیلومتری از بندر امام به استان انتقال داده شده است.

اورانی افزود: این درحالی است که اگر انتقال این نهاده‌ها از منطقه امیرآباد سرخس به مشهد انجام شود مسیر آنها  ۷۲۰ کیلومتر می شود بنابراین هزینه حمل و نقل هر تن نهاد در کیلومتر از ۴.۵ میلیون ریال به ۲.۲ میلیون ریال کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: تغییر مسیر انتقال نهاده‌های دامی به استان خراسان رضوی می‌تواند به میزان قابل توجهی از افزایش هزینه‌های تولید کم کند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.