عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس، مشکلات به وجود آمده در بازار سرمایه را حاصل تصمیمات اشتباه وزیر اقتصاد دانست و از تصمیم مجلس مبنی بر استیضاح دژپسند طی جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وزیر اقتصاد در شورای‌عالی بورس دیکتاتوری ایجاد کرده است/ استیضاح دژپسند در دستور کار هفته آینده مجلس

«محسن علیزاده» عضو ناظر مجلس در شورایعالی بورس در گفت و گو با قدس آنلاین در واکنش به آخرین تصمیمات جلسه شورای عالی بورس با اشاره به این نکته که اعضای ناظر مجلس این جلسه و جلسه هفته قبل را به نشانه اعتراض به وضع موجود بازار سرمایه تحریم کرده‌اند، تأکید کرد: تصمیمات «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد بر تصمیمات دیگر اعضای شورای عالی بورس سایه افکنده است و وزیر اقتصاد عملاً یک دیکتاتوری را در شورای عالی بورس حاکم کرده‌اند.

علیزاده با تاکید بر این مسئله که متاسفانه آنچه بر سر بازار سرمایه کشور آمده ناشی از تصمیمات وزیر اقتصاد بوده است گفت: هفته قبل کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای را پیرامون آخرین وضعیت بورس برگزار کرد و اتفاقاتی را که در این رابطه رخ داده است، مورد بررسی دقیق قرار داد.

وی افزود: احتمالاً موضوع استیضاح وزیر اقتصاد بر اساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد هفته آینده استیضاح وزیر اقتصاد توسط هیئت رئیسه اعلام وصول خواهد شد.

اظهارات علیزاده در حالی بیان می شود که  بر اساس اعلام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان بورس که تا امروز مثبت و منفی پنج بود با تصمیم گیری امروز به مثبت شش و منفی دو رسید.

محمد علی دهقان دهنوی افزود: تصمیم دیگری که امروز در جلسه شورای عالی گرفتیم این بود که تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان قرار گیرد که انتشار اوراق تبعی را الزام می‌کند.

رییس سازمان بورس افزود: همچنین تصمیم دیگر شورای عالی این بود که اعتبار خرید کارگزاری‌ها تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به زمان اجرای این مصوبات اظهار داشت: طبق روال معمول مصوبات شورا پس از ۷۲ ساعت اجرایی می‌شود از آنجایی که چهارشنبه تعطیل است مصوبات از صبح شنبه به اجرا خواهد رسید.

دهقان دهنوی گفت: این مصوبات به فضای کلی بازار سرمایه و متغیرها کمک می‌کند تا شرایط بهتری حاکم شود.

رییس سازمان بورس با تأکید بر اینکه کالاهایی که وارد بورس کالا می‌شوند شامل قیمت‌گذاری نباید باشند تاکید کرد: براساس ماده ۱۸ توسعه ابزارها، کالاهایی که در بورس عرضه می‌شوند نباید مشمول قیمت‌گذاری باشند که در حال مذاکره با نهادهای مسؤول هستیم تا این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    استیضاح وزیر اقتصاد باید زودتر از اینها اتفاق می افتاد؛ اینکه بخوایم به خاطر این مسئله که عمری از دولت باقی نمونده چشم بپوشیم به سیاست های غلط دژپسند خودش غلط اندر غلط