حجت‌الاسلام قمی در نشستی با علمای اهل تسنن با اشاره به این سخن رهبری که "هنر بزرگ امام وحدت" بود، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای اعتلای وحدت تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت.

 وحدت، هنر بزرگ امام خمینی (ره) بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی با جمعی از علمای برجسته اهل سنت کشور که در مجتمع شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد با بیان اینکه علمای دین مجاهدان عرصه فرهنگ و مکتب‌اند اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی عظیم برای بازگشت به دین بود و درعصری این اتفاق شکل گرفت که دشمنان می‌خواستند دین را به حاشیه کشانده و به آن کم اعتنایی کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه علت مبقیه انقلاب اسلامی همان علت محدثه آن است، افزود: مردم با دغدغه دیانت و دینداری و با راهنمایی علماء به میدان تکلیف و تعیین سرنوشت خود آمدند و بنا شد تا حکومتی را بر پایه آموزه‌های دینی استوار کنند و انقلاب اسلامی در عصری شکل گرفت که دنیا باوری به حاکمیت دین بر زندگی و تمام شئون حیات اجتماعی نداشت.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی افزود: اینکه در مقام عمل چه ضعف‌ها و اشکالاتی در انقلاب وجود دارد قابل بررسی است اما داعیه اصلی این است که انقلابی با محور قرار دادن دین با نقش آفرینی علمای دین به ثمر نشسته و رشد یافته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به نقش مهم علمای دین در اعتلای فرهنگ و زندگی مردم گفت: پیچیدگی‌ها و دشواری‌های اجرای برنامه‌های حکومتی برمدار دین امروز ملموس‌تر است و اگربرنامه‌ها و قوانین حکومتی برمدار دین و علوم دینی نباشد این حکومت ثمری نخواهد داشت بنابراین نیاز انقلاب اسلامی در گام دوم حرکت خود به نقش آفرینی مؤثرتر علمای دین بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، اندیشه‌های شهید محمد باقر صدر را گامی در مسیر تبیین نظام اقتصادی بر پایه دین و دیانت برشمرد و اذعان داشت: بر اساس معارف دین باید دانشی تولید شود که گره از کار مردم باز کرده و مسائل واقعی جامعه را حل کند و ثمره آن ایجاد اشتغال و رونق تولید داخلی باشد و سرانجام آن به استقلال جامعه اسلامی منجر شود که دستیابی به این مهم کار علمی عمیق حوزه‌های علمیه و علما را می‌طلبد.

قمی با بیان اینکه رسالت علما در این برهه با توجه به سختی‌ها و دشواری‌های اداره حکومت بر مدار دین سنگین‌تر شده است اذعان داشت: علوم مربوط به شهرسازی، معماری، نظام بانک داری، علوم انسانی و علوم اجتماعی باید از از دل قرآن و دین استخراج شوند و این موضوع باید بیش از پیش وجهه همت قرارگیرد همچنین باید در گام دوم انقلاب نیز بیش از پیش برمدار و مبنای اندیشه و معارف دینی؛ روند حرکتی این انقلاب و نظام را به پیش ببریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «هنر بزرگ امام خمینی (ره) وحدت بود» و به این موضوع بزرگانی چون شهید بهشتی اعتقاد راسخ داشتند همچنین باید گفت که مدیران کل تبلیغات اسلامی که جمعیت استانی آن‌ها را تلفیقی از هم‌وطنان اهل تسنن و شیعه تشکیل داده‌اند؛ موظف به همکاری با علمای اهل سنت‌اند و این مسئله به‌صورت جدی از طرف ستاد پیگیری خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.