رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های مناسبتی دهه مبارک فجر که از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم منور امام هشتم(ع) در این آستان ملکوتی برگزار می‌شود، سلسله پرسمان‌های «افول آمریکا»ست.

برگزاری سلسله پرسمان‌های «افول آمریکا» در دهه فجر انقلاب اسلامی

«حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات و سخنان خود خطاب به ملت غیور ایران و آزادگان جهان از افول و فروپاشی نظام سلطه در جهان و در رأس آن رژیم سلطه‌گر آمریکا، سخن گفته‌اند.این مقام مسئول تأکید کرد: از طرفی دیگر در دوران حضور رئیس جمهور پیشین آمریکا(دونالد ترامپ)، شاهد افزایش بسیاری از اعتراض‌ها، تناقض‌ها و مشکلات عدیده در حکومت آمریکا از جمله ظلم و تعدی به سیاهپوستان، تجاوز، اشغالگری و حضور نامشروع در برخی از کشورهای منطقه مانند: عراق، سوریه، افغانستان و...، اقدام ناجوانمردانه در به شهادت رساندن سردار دل‌ها و سید شهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، افترا و دروغ‌گویی‌های رژیم آمریکا علیه شیعیان، مسلمانان به خصوص ملت غیور ایران به بهانه‌های واهی، اغتشاش‌های داخلی، وضعیت اسفبار کشور آمریکا در برخورد با بیماری کرونا، بیکاری و رکود اقتصادی، نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد دولتمردان و حکام این کشور و... بوده‌ایم که نشان‌دهنده وضعیت رو به افول و فروپاشی نظام سلطه در آمریکاست.

ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به سابقه درخشان ملت ایران در مبارزه با طاغوت‌ها و استکبار اشاره کرد: پرونده درخشان ملت ایران در طول تاریخ همواره پر است از برگ‌های زرین مبارزه با ظلم و ظالم و این برگرفته از روحیه اسلامی و انقلابی مردم ایران تحت تعالیم راستین مکتب اسلام است.این مقام مسئول گفت: قله و اوج این مبارزات، قیام‌های مردمی ملت ایران تحت زعامت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) در مبارزات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی با رژیم ستمشاهی پهلوی و سپس با سردمداران آمریکا در جبهه سلطه و ظلم بوده است.رئیس این اداره گفت: امام خمینی(ره) در طول ۱۵ سال مبارزه مردم ایران با رژیم ستمشاهی پهلوی از سال ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ همواره بر شکست‌پذیر بودن و افول نظام سلطه در ایران و جهان تأکید داشته‌اند.این مقام مسئول اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ مبارزه ملت ایران با نظام سلطه به پایان نرسید، بلکه امام راحل همواره بر شعار حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان در سراسر جهان تأکید کردند.

تداوم راه امام(ره) در سخنان رهبر معظم انقلاب

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال امام امت و آغاز دوران رهبری ایشان مبنی بر ادامه راه و مکتب امام خمینی(ره) افزود: رهبر معظم انقلاب از نخستین روزهای زعامت و رهبری نظام اسلامی، همواره بر زنده بودن و ادامه راه امام خمینی(ره) مبنی بر مبارزه با نظام سلطه تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اشاره کرد: ایشان در مدت حدود ۳۲ سال دوران رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) همواره سخنان، سیره و روش امام خمینی(ره) را چراغ راه حرکت ملت ایران در مبارزه با نظام سلطه و سلطه‌گران و در رأس آن رژیم آمریکا بیان کرده‌اند.

رئیس این اداره خاطرنشان کرد: به همین دلیل در چند سال اخیر و پس از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، شاهد دشمنی واضح و بیش از پیش حکومت آمریکا با ملت ایران بوده‌ایم.

«افول آمریکا» کلیدواژه پرسمان‌های حرم مطهر در دهه فجر

وی با بیان نقش سازنده آستان قدس رضوی در انجام رسالت فرهنگی خود در کشور و جهان اسلام مطابق منشور ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تریبون‌ها و جایگاه‌های ایفای این نقش سازنده، برگزاری پرسمان‌های دینی، فرهنگی و مناسبتی در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام هشتم(ع) در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی است.حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: دهه مبارک فجر و بارگاه مطهر رضوی از نظر زمانی و مکانی فرصت مناسبی برای گفتمان‌سازی تأثیرگذار در بیان حقایق موجود در جهان در نگرش واقع‌بینانه به نظام سلطه و سلطه‌گری در عالم است.وی افزود: به همین دلیل یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که به عنوان کلیدواژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در حرم منور امام رضا(ع) مطرح است، برگزاری سلسله پرسمان‌هایی با موضوع افول آمریکا بوده که مورد استقبال بسیاری از نخبگان، فرهیختگان تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم از زائران و مجاوران قرار گرفته است.

در افول آمریکا شرکت کنید

وی با دعوت از عموم زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برای شرکت در این پرسمان مذهبی و ملی اظهار کرد: سلسله پرسمان‌های افول آمریکا در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۳۰/۱۶ در محل رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی ویژه عموم مردم (خواهران و برادران) به صورت حضوری و با سخنرانی شخصیت‌ها و سخنرانان مطرح کشوری همچون حجج اسلام: «علی سرلک»، «علی ذوعلم» و «احمد رهدار» و آقایان: «حسن رحیم‌پور ازغدی»، «نادر طالب‌زاده»، «محمدرضا اسلاملو»، «حجت‌الله عبدالملکی»، «شهریار بحرانی» و «مجید شاه حسینی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: در پرسمان افول آمریکا به موضوعاتی مانند: دموکراسی و آزادی در آمریکا، نژادپرستی، جایگاه فرهنگ و هنر در ایالات متحده آمریکا، اقتصاد آمریکا، مسئله زن در غرب، چهره منفور آمریکا در بین ملت‌ها، تقابل دین و حاکمیت در آمریکا، آمریکا مستعمره صهیونیست و... پرداخته می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این برنامه علاوه بر برگزاری حضوری و مستقیم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) با استفاده از ارتباطات رسانه‌ای و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای استفاده عموم هم به صورت زنده پخش می‌شود.

 افول آمریکا را در فضای مجازی دنبال کنید

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و ارتباطات رسانه‌ای و اینترنتی و در راستای سهولت بهره‌مندی عموم مردم از موضوعات و مسائل مطرح شده در پرسمان‌های افول آمریکا، این جلسات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند: رضوی تی‌وی (لینک مراسم)، شبکه اجتماعی سروش (ویترین) و... به صورت زنده برای استفاده علاقه‌مندان از ساعت ۱۵ تا ۳۰/۱۶ هر روز از ایام‌الله مبارک دهه فجر پخش می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: علاقه‌مندان و مخاطبان این پرسمان که به صورت حضوری و از طریق فضای مجازی در این برنامه شرکت می‌کنند، می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ پرسش‌های مورد نظر خود را در حین برگزاری این پرسمان به دست مجری برنامه رسانده و پاسخ آن را از کارشناس و سخنران برنامه دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.