۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 739115

قدس آنلاین: پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن و وارد شدن در دهه پنجم آن یک ضربه اساسی به قدرتهای بزرگ استعماری است، قدرت‌هایی که در چهار دهه گذشته با انواع ترفندها و استفاده از انواع تجهیزات به صورت نرم و سخت به دنبال براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران بودند اما علی رغم اینکه آمریکا به عنوان رهبر اصلی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته انواع توطئه‌ها را علیه ما به کار گرفت هیچ گاه در اهداف مورد نظر خود به توفیق نرسید.

توطئه‌هایی چون حمایت مستمر از رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی ایران در چهار دهه گذشته با تحریم‌هایی به اشکال مختلف و تهاجم فرهنگی همه و همه تلاش‌های آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی یا در شکل ضعیف تری برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران و تحمیل شورش‌ها و جنگ‌های داخلی به ایران است تا نه تنها ایران را از داخل ضعیف کند بلکه با اعمال فشارهای مختلف به دوستان ایران چون مقاومت توطئه های خود را در خنثی کردن اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران محقق کند.

با اینکه آمریکا برای انزوا و فروپاشی نظام جمهوری انقلاب اسلامی کوشش بسیاری کرد اما جمهوری اسلامی ایران امروز به یک پدیده جهانی تبدیل شده که هیچ قدرتی در جهان بدون مراجعه به ایران نمی‌تواند بحران‌های جهانی و منطقه‌ای را حل کند.

در تجزبه و تحلیل تأثیرات انقلاب اسلامی همواره دو کلید واژه اساسی مورد توجه انقلاب بوده که توانسته انقلاب را بعد از گذشت چهار دهه از عمر آن همچنان استوار و مقاوم برپا نگه دارد و آن چیزی نیست به غیر از امام و امت و اسلام.

 امام راحل به عنوان محور اول پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ارکان مثلث پیروزی انقلاب اسلامی است، چرا که با هدایت و مدیریت امام و آگاهی ایشان از مناسبات بین‌المللی و توطئه‌های جهانی توانستند انقلاب را سازماندهی کنند.

از سوی دیگر حرکت و آگاهی مردم به دنبال رهبری انقلاب با شعور سیاسی همراه بود لذا توانست در کنار مدیریت امام خمینی (ره) انقلاب تاریخی جمهوری اسلامی ایران را به ثمر برساند، انقلابی که برآیند خواست میلیون ها انسان آزاده و صالحی است که آرزو داشتند انقلابی براساس ارزش های انسانی و دینی در ایران ایجاد شود لذا انقلاب اسلامی نه تنها به این آرزوی نفهته میلیونها ایرانی بلکه به آرزوی میلیون‌ها مسلمان و انسان آزاده در سراسر جهان پاسخ داد از این روست که چون انقلاب اسلامی ایران انقلاب آزادگان و مظلومان جهان است منافع قدرتهای استکباری به خطر افتاد و آنها بعد از چهل و دو سال از پیروزی این انقلاب همچنان ایران اسلامی را تهدید می‌کنند.

یکی از محورهای مهمی که هیچ گاه مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان منصف قرار نگرفته مسأله فقدان مرجعیت در هر انقلابی است که نمونه آن انقلاب مصر است. اخوان‌المسلمین هشتاد و پنج سال برای عبور از یک حکومت دست نشانده غربی در مصر مبارزه کردند تا توانستند رژیم مصر را سرنگون کنند در حالی که حاکمیت اخوان‌المسلمین تنها یک سال ادامه داشت به این دلیل که آنها از مرجعیت سیاسی و دینی در جنبش خود بی بهره بودند.

 امروز وقتی ازولایت فقیه صحبت می شود ارزش هایی که انقلاب اسلامی نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مسلمانان جهان آفریده به ذهن متبادر می‌شود که تداوم انقلاب اسلامی به دلیل چراغ فروزان ولی فقیه است که قطب نمای سیاسی کشور در دستان توانمند ایشان است که توانسته انقلاب را از همه توطئه‌های پیدا و پنهان داخلی و خارجی نجات دهد بنابراین فقدان ولایت و رهبری  مرجعیت در هر جنبش اسلامی موجب شکست این جنبش‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسی ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    نمیدانم این مسوولان کی ازخودشان میخواهندنظری ارایه دهند اگرنظرات رهبری نبودشماچکارمیکردید کارمسیولان کشورشده تکرارنظرات رهبری وبرااین کارهم حقوق خوبی میگیرند یه کم هم مسئولان ازخودشان خرج کنند خوب میشه. نترسیدنظراتتون تموم شدبازهم رهبری هستند