ویژه برنامه هنری «حصن حصین» با حضور ۵۰ هنرمند برجسته به همت مکتب هنر رضوان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کتابت آیات وحی با حضور ۵۰ هنرمند در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد براتی، مسئول مکتب هنر رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی شب گذشته در حاشیه برگزاری این ویژه برنامه در رواق دارالمرحمه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با آستان‌نیوز ابراز کرد: «حصن حصین»، از سلسله برنامه‌های کتابت آیات و روایات به شمار می‌رود که همزمان با دهه مبارک فجر و ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) اجرا شد.

وی با اشاره بر اینکه هنرمندان حاضر در این برنامه دارای مدرک ممتاز به بالا و ساکن خراسان رضوی هستند، افزود: آثاری با مضامین مذهبی به ویژه با محوریت ولادت دخت پیامبراکرم(ص) توسط هنرمندان رشته‌های خوشنویسی(نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، رقاع و محقق)، نقاشی‌خط، نگارگری(تذهیب و گل و مرغ) و نقاشی قهوه‌خانه‌ای در این برنامه دو ساعته خلق شد.

مسئول مکتب هنر رضوان با تأکید بر حضور استادان برجسته کشوری و چهره‌های مطرح بین‌المللی در برنامه «حصن حصین» گفت: این ویژه برنامه در راستای نشر و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در فضاهای معنوی همچون بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شکل گرفته است و موجب تقویت روحیه معنوی و هم‌افزایی هر چه بیشتر هنرمندان با یکدیگر می‌شود.

براتی با بیان اینکه هنرمندان با تمرکز بر روی خلق تک اثر در این برنامه حضور بهم رساندند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از آثار برگزیده خلق شده در این برنامه نمایشگاهی در آینده برگزار کنیم و آنها را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی با اشاره به نمایش آثار منتخب برنامه «حصن حصین» در بستر مجازی افزود: از آنجایی که با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان حضور زائران و مجاوران در محل برپایی این برنامه همچون گذشته نبود، فیلم برگزاری آن در قالب کلیپ در صفحات اینستاگرام مکتب هنر رضوان به نشانی rezvan_artschool@ و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ برای هنردوستان پخش خواهد شد.

براتی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به شرایط دوران بیماری کرونا و ظرفیت‌های موجود، از هنرمندان رشته‌های مختلف از سراسر کشور نیز برای حضور در چنین برنامه‌هایی در آینده در مشهدمقدس دعوت کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.