سفارت چین در بریتانیا در بیانیه ای به ادعای روزنامه دیلی تلگراف مبنی بر اخراج سه جاسوس چینی با هویت خبرنگار توسط بریتانیا واکنش نشان داد و اعلام کرد: دیلی تلگراف با سیاه نمایی علیه چین واقعیت را واژگون نشان داده است.

اولین واکنش پکن به ادعای انگلیس درباره اخراج جاسوس‌های چینی

قدس آنلاین: سفارت چین در بریتانیا روز یکشنبه در بیانیه ای افزود: خبرنگاران چینی با رعایت اخلاق حرفه ای و قوانین انگلیس، با اصول عینی، واقعی و دقیق گزارش تهیه می کنند و در افزایش آشنایی بین مردم دو کشور نقش مثبتی ایفا کرده اند.

در این بیانیه آمده است: روزنامه «دیلی تلگراف» با سیاه نمایی علیه چین و حتی پخش «نظریه تهدید چین»، واقعیات را واژگون نشان داده است که با اخلاق حرفه ای مغایرت دارد.

سفارت چین در بریتانیا تاکید کرده است: چین از برخی رسانه ها خواسته است از طریق کنارگذاشتن تعصبات ایدئولوژیک، به همکاری عملی چین و انگلیس در ابعاد مختلف نگریسته و اقدامات مساعد برای توسعه روابط دو کشور را در پیش گیرند.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی مدعی شده بود دولت انگلیس سه خبرنگار چینی را به بهانه جاسوسی، از این کشور اخراج کرده است.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود نوشت: این خبرنگاران که با ویزای خبرنگاری به انگلیس رفته بودند، برای وزارت امنیت داخلی چین کار می کردند که توسط سازمان اطلاعات داخلی انگلیس شناسایی شدند.

در گزارش این رسانه انگلیسی آمده است: این سه خبرنگار که برای سه رسانه چینی مختلف کار می‌کردند سال ۲۰۲۰ میلادی وارد انگلیس شده بودند.

پیش از این نهاد ناظر بر استانداردهای رسانه‌ای در انگلیس موسوم به "آفکام" نیز مجوز ایستگاه تلویزیونی بین المللی چین (CGTN) را برای فعالیت در انگلیس باطل کرده بود. لندن معتقد است این رسانه چینی برای حزب کمونیست این کشور فعالیت می کند  و به دنبال ترویج اندیشه های این حزب در انگلیس است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.