سخنگوی کمیسیون اصل نود از طرح شکایت داوطلبان آزمون دستیاری در این کمیسیون خبر داد.

 شکایت داوطلبان آزمون دستیاری به کمیسیون اصل ۹۰ رسید

قدس آنلاین: علی خضریان در خصوص آزمون دستیاری تخصصی پزشکی گفت: این آزمون هر سال برای پذیرش دستیاران تخصصی برگزار می گردد، متاسفانه جمع کثیری از داوطلبین چهل و هشتمین دوره این آزمون مدعی انجام تخلفات و قانون گریزی توسط مسئولین این آزمون هستند و نسبت به این موضوع معترض هستند.

وی افزود: عدم رعایت فاصله قانونی بین زمان اعلام رسمی منابع و تاریخ برگزاری آزمون یکی از مهم ترین دلایل اعتراض این داوطلبین است. طبق آیین نامه ها و قوانین برگزاری این آزمون فاصله ۹ ماهه میان اعلام رسمی منابع و امتحان باید رعایت می شده که طبق اظهارات متقاضیان، این قانون اجرایی نشده است.

خضریان یکی دیگر از ادله داوطلبین در خصوص این آزمون را تغییر منابع زودهنگام و دیر هنگام دانست و یادآور شد: طبق مدارک ارسال شده به کمیسیون اصل نود، معاونت آموزشی وزارت بهداشت منابعی را که می بایست بعد از سالها تغییر می داده ثابت و بدون تغییر نگه داشته است و منابعی از آزمون که طبق قوانین و آیین نامه باید حداقل فاصله زمانی دو سال برای تغییرشان وجود می داشت، تغییر داده است.

وی با اشاره به شکایت های داوطلبین دستیاری چهل و هشتم در دیوان عدالت اداری و جلسه با مسئولان وزارت بهداشت ادامه داد: در جلسات مختلف مسئولان برای اصلاح رویه و تمکین به قانون وعده هایی به داوطلبین داده اند و حتی بنابر ادعای داوطلبین در جلسه ای که در دیوان عدالت اداری برگزار شده است، قضات محترم؛ معاونت آموزشی و داوطلبین را به صلح و تمکین به قانون دعوت کرده است که البته متاسفانه این صلح صورت نگرفته است و اکنون کار به شکایت در کمیسیون اصل نود منجر شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اعلام مجدد تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به نظر این تاریخ به دلیل اصلی شرایط بحران همه گیری بیماری کووید۱۹ اعلام شده است، البته وزارت بهداشت با استناد به دلایلی چون انتخابات ریاست جمهوری و ماه مبارک رمضان سعی در برگزاری زودهنگام این آزمون دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از مدافعان سلامت که در طول دوران پاندمی کرونا خدمات ارزنده ای را به کشور و مردم ارائه دادند، گفت: بهتر بود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکل این عزیزان رسیدگی می کرد، اما با توجه به حجم درخواست های داوطلبین از نمایندگان در مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ تصمیم دارد در خصوص ادعای تخلفات صورت گرفته در تاریخ برگزاری چهل و هشتمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی و آزمون های پیشین و مشابه ورود کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.