رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز برای حضور در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ قانع نشده‌ام.

محسن هاشمی: هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری قانع نشدم

قدس آنلاین: محسن هاشمی روز یکشنبه پس از جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

وی درباره حضورش در انتخابات آتی شورای شهر و ریاست جمهوری افزود: من هنوز قانع نشدم که در انتخابات شرکت کنم.

وی ادامه داد: در انتخابات گاهی افرادی فشار می آورند و گاهی ما گول می خوریم، اما برای انتخابات آتی شورا و همچنین ریاست جمهوری هنوز قانع نشده ام و امیدوارم قانع نشوم.

پیشنهاد تعطیلی اصناف غیر ضروری در پایان سال

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  همچنین درباره موضوع کرونا و سفرهای شهری در پایان سال، اظهار داشت: باید ستاد ملی کرونا در تهران نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.

هاشمی افزود: در اسفند ماه ترافیک بسیار شدیدی داریم چرا که مردم برای خرید و حل مسائل آخر سال بیرون می روند.

وی عنوان کرد: اکنون حمل و نقل عمومی هم نمی‌تواند فعال باشد و اگر تعداد سفرها با حمل و نقل عمومی زیاد شود موجب انتشار کرونا می شود.

هاشمی با بیان اینکه باید در این خصوص فکر اساسی شود، گفت: در جلسه ستاد کرونای تهران با حضور دکتر زالی حتما این موضوع را مطرح و راه‌حلی پیدا خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون های سلامت و حمل و نقل شورای شهر در حال بررسی این موضوع هستند، اظهار داشت: به نظر می‌آید باید برخی از اصناف غیرضروری که دائر بودنشان برای آخر سال لازم نیست، تعطیل شوند.

وی ادامه داد: تعطیلی اصنافی که خلوت تر هستند و حتی برخی فعالیت های اداری که می توانند دورکار یا تعطیل شوند، به منظور خلوت تر شدن پایان سال، می تواند برای کاهش شیوع کرونا راهگشا باشد.

طرح سوال از شهردار تهران منتفی شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر تاکنون ۸۳۳ تذکر به شهرداری تهران، ادارات و سازمان‌های دیگر ارائه کرده اند، گفت: ۷۰۰ تذکر مربوط به شهرداری بوده که تاکنون ۵۰ تذکر بدون پاسخ مانده است.

وی گفت: در جلسه هم اندیشی امروز با حضور شهردار تهران و برخی معاونان و اعضای شورای شهر، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شهرداری پاسخ دهد و به نتیجه برسیم.

هاشمی اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد شد که تذکرات پیگیری شود که اگر درست هست، چرا حل نمی شود و در این خصوص به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: روابط عمومی شورای شهر و روابط عمومی شهرداری باید نسبت به تذکرات شورا حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر تشکیلاتی است که لایحه ها و طرح های شورا را پایش می‌کند، افزود: برخی کم کاری ها در اجرای لوایح و طرح‌ها به سازمان هایی خارج از شهرداری برمی‌گردد و در برخی موارد نیز شهرداری باید از سایر دستگاه‌ها استعلام بگیرد و یا اینکه اجرای برخی لایحه ها نیازمند منابع زیادی است.

به گفته وی در حال حاضر ارتباط شهرداری و شورای شهر در رابطه با اجرای لوایح و طرح‌ها، خوب است.

وی گفت: امیدوارم تا پایان دوره وضعیت به همین گونه باشد و شورا را به سلامت تحویل شورای بعدی بدهیم.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.