نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عزم و اراده مسئولان خراسان برای اجرای پروژه قطار برقی مشهد به تهران تا حدودی ضعیف است که مواردی نظیر حضور مدیران غیر بومی در استان در این مساله تاثیرگذار می باشد.

اراده مسئولان خراسان برای اجرای پروژه قطار برقی مشهد به تهران ضعیف است /تاریخ مشخصی برای اجرای این پروژه وجود ندارد

محمدصفایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: پروژه قطار برقی مشهد به تهران در حال حاضر تعطیل می باشد.

وی تصریح کرد: این قطار برای شهری مثل مشهد که شهر زیارتی و حتی جهانی است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد  اما روند اجرای آن بسیار کند پیش می رود و عزم و اراده مسئولان خراسان برای اجرای این پروژه تا حدودی ضعیف است که مواردی نظیر حضور مدیران غیر بومی در استان در این مساله تاثیرگذار می باشد.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  هیچ تاریخ مشخصی برای تکمیل و اجرای این پروژه به صورت قطعی وجود ندارد، افزود: از طرفی معمولا در اجرای پروژه های ریلی نگاه مسئولان و متولیان ، بازده اقتصادی حاصل از اجرای  آن است  که در این راستا به نظر من در حال حاضر خط دوم قطار سنگان به بافق به دلیل ظرفیت عظیم اقتصادی که دارد باید در اولویت اجرا قرار بگیرد زیرا خط اول آن در حال حاضر با همه ظرفیت در حال فعالیت است و  اجرای خط  دوم آن باعث ایجاد تحول عظیمی در خراسان و کشور خواهد شد.

صفایی با اشاره به اینکه تکمیل  ریل مشهد به چابهار نیز باید در اولویت اجرا قرار بگیرد،  بیان داشت: یکی از دلایلی که باعث می شود اجرای برخی پروژه ها نظیر قطار برقی مشهد به تهران یا خط دوم سنگان به بافق  با تعلل مواجه شود این است که متاسفانه امکانات و تجهیزات برای اجرای پروژه ها به صورت عادلانه در کشور توزیع نمی شود . مثلا قطار قزوین به زنجان در حالی که خط اول آن  با ۲۵درصد ظرفیت فعالیت می کند ؛ با این شرایط خط دوم آن نیز در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.