خطیب حرم مطهر رضوی گفت: ۲۲ بهمن تجلی قدرت الهی و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی بود.

۲۲ بهمن تجلی قدرت الهی و ایستادگی ملت در برابر استکبار جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رجایی خراسانی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ملت ایران در سال ۵۷ رژیم پهلوی را که بزرگترین قدرت های دنیا از او حمایت می کردند را به زانو در آورد و این پیروزی شیرین و پرثمر نتیجه ایمان و توکل مردم ایران به خدا و تبعیت آنها از یک رهبر دینی بود.

وی افزود: امروز لبه تیز تبلیغات دشمن متوجه دین، روحانیت و مذهب شیعه است چرا که می دانند مکتب تشیع یک مکتب کاربردی و ضد استکباری است و همان اعتقادات شیعی بود که موجب شکست رژیم شاه در ایران شد.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: سه عامل مهم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد که مهمترین آنها محوریت دین بود. مردم ایران در سال ۵۷ هر دستوری که از سوی امام خمینی(ره) در قالب اعلامیه و ... صادر می شد را یک دستور دینی می دانستند.

رجایی خراسانی اظهار کرد: وقتی محور و اساس حرکت مردم برپایه دین و دستورات دینی باشد مردم حاضر هستند در این راه جان خود را فدا کنند تا به آرمان و هدف خود دست پیدا کنند.

وی دومین عامل پیروزی انقلاب را رهبری امام خمینی(ره) که یک رهبر دینی بود، معرفی و بیان کرد: مردم مصر هم در سال های اخیر انقلاب کردند ولی از آنجا که رهبر دینی نداشتند انقلاب آنها بی نتیجه ماند.

سخنران حرم رضوی بیان کرد: سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه بود؛ مردم در جریان انقلاب ۵۷ به صحنه آمدند و با اقدامات مبارزه جویانه خود در برابر رژیم ستم شاهی پهلوی که از حمایت قدرت های بزرگ دنیا بهره مند بود مبارزه کردند.

وی افزود: یکی از دلایل مظلومیت و خانه نشینی امیرالمومنین(ع) در صدر اسلام عدم حمایت مردم از ایشان بود؛ اگر مردم کوفه از امیرالمومنین(ع) در برابر دشمنان دفاع می کردند آن حضرت بیست و پنج سال خانه نشین نمی شد.

خطیب حرم رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حکومت دینی و بر اساس باورهای دینی است، اظهار کرد: دشمنان اسلام چهل سال است که با شدیدترین مبارزات و تحریم ها سعی در تخریب چهره انقلاب دارند چرا که می دانند با تخریب چهره انقلاب می توانند به دین ضربه بزنند.

وی ادامه داد: مردم ایران در این چهل و اندی سال که از پیروزی انقلاب گذشته در برابر همه تهدیدات، تحریم ها و مبارزات دشمن ایستاده و با توکل به خدا بر همه این سختی ها فائق آمده اند و امروز کشور ایران یکی از بزرگترین قدرت های منطقه و جهان محسوب می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.