استاندار خراسان رضوی گفت: بخش کشاورزی یکی از پیشران‌های مهم توسعه استان است که در اقتصاد خراسان رضوی و به تبع آن اقتصاد ملی تاثیرگذار است.

تاکید استاندار بر نقش تاثیرگذار بخش کشاورزی در توسعه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی توسط رئیس جمهور و تجلیل از کشاورزان نمونه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، ابراز کرد: بخش کشاورزی یکی از پیشران‌های مهم توسعه خراسان رضوی است که در اقتصاد استان و به تبع آن اقتصاد ملی تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت‌های خراسان رضوی، برنامه‌هایی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد که با بسیج همه ظرفیت‌های محوری بتوانیم سیاست‌های دولت را در استان اجرایی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع مدیریت آب، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مدیریت استان ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف است تا دغدغه و نگرانی کشاورزان عزیز را در سطح استان مرتفع کنیم.

معتمدیان ادامه داد: تغییر الگوی کشت، موضوع دیگری است که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت استان نیز قرار دارد.

وی ابراز کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد، در این راستا برای احداث یک هزار هکتار گلخانه در سطح استان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که در حوزه آبیاری از همه ظرفیت فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

معتمدیان بر مدیریت و بهره‌وری از منابع موجود آبی تاکید کرد و گفت: در این راستا سند سازگاری با شرایط کم آبی استان در کارگروه ملی تصویب شده است که برای متولیان آب نقشه راه محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: باید نهضتی راه‌اندازی شود، تا با تخصیص منابع ملی حرکت جهشی را در جهت بهره‌وری آب در استان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احیا و مرمت قنوات یکی از موضوعات اولویت‌دار استان است، بر همین اساس سال آینده منابع خوبی در بودجه لحاظ شده است تا بتوانیم جهش جدی را در این حوزه ایجاد کنیم.

معتمدیان بیان کرد: توسعه برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری یکی از اولویت‌های مناطق مختلف استان است که در سال ۱۴۰۰ با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.