قدس آنلاین- فیاض: از خبرنگاران و عکاسان روزنامه قدس در آیین اختتامیه جشنواره های عکس و فیلم کوتاه با موضوع مدیریت مصرف آب در مشهد تقدیر به عمل آمد.

جشنواره استانی عکس آب و زندگی؛ ملی و کشوری می شود

به گزارش قدس آنلاین،  در آیین اختتامیه جشنواره های مجازی عکس(آب و زندگی) و فیلم  کوتاه 60 ثانیه ای که روز گذشته در محل اداره آب و فاضلاب استان خراسان رضوی برگزار شد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تقدیر از مدیران آبفای استان در برگزاری این رویدادهای هنری اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه در فضای فرهنگ و هنر استان؛ ارتباط وسیع میان جامعه، صنعت و هنر بوده و اینکه آن نقشی که هنرمندان به عنوان نخبگان فکری جامعه ایفا می نمایند در دوران تراکم مطالبات، این نقش بتواند نهادینه و سازنده باشد.
جعفر مروارید از آب به عنوان یک مطالبه جهانی نام برد و خاطرنشان کرد: آب، خاک و محیط زیست از جمله مسائل جهانی است و نیازمند راه حل های جهانی است. در عین حال ویژگی های بومی و اقتضائات آن و سبک زندگی ایرانی و اسلامی می تواند در کاهش هزینه ها و مصرف کمک شایانی نماید. این رویداد محصول نگاه زیباشناسانه و تلاش هنرمندان از جمله عکاسان و تولیدکنندگان فیلم های کوتاه است که بیانگر تاثیرگذاری هنر را در فضای معاصر نشان می دهد و از جمله در زمینه پیشگیری می تواند مفید واقع باشد.
مدیرکل اداره آب و فاضلاب استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با ابراز خشنودی از حضور در جمع هنرمندان عکاس و تولیدکنندگان فیلم کوتاه بر ضرورت انتقال مفاهیم فنی توسط ابزار هنر تاکید کرد و گفت: برای اینکه مفاهیمی که در ذهن یک گروه فنی است را بتوان به دیگران انتقال داد نیازمند بسترهای ارتباطی مناسب هستیم و هنر بهترین ارتباط برای نیل به این مقصود است.
سید ابراهیم علوی تصریح کرد: همانگونه که در مباحث فنی و تخصصی این اداره؛ نیازمند یک سری اتصالات و تبدیل های فنی هستیم در عمل نیز هنگام ارتباط حوزه های فنی و تخصصی با جامعه و افکار عمومی، نیازمند تبدیل ها و اتصالاتی هستیم که بهترین حالت و نوع آن  در یک بستر هنری شکل می گیرد چرا که ابزار هنر مورد پسند و علاقه جامعه است و به فراخور نیازهای فرهنگی و هنری در جامعه، هنرمندان در تمامی عرصه ها می توانند در بحث انتقال این مباحث فنی کارآمد و مفید باشند.
وی خاطرنشان کرد: با اعتماد به پتانسیل و ظرفیت بالای جامعه هنری در استان خراسان رضوی این جشنواره های مجازی برگزار شد تا بتوانیم از آب این سرمایه بی بدیل و غیرجایگزین محافظت کرده، و فرهنگ مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه نماییم.
سید علی سیدزاده مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم با قدردانی از مشارکت هوشمندانه هنرمندان استان خراسان رضوی در برگزاری این رویداد هنری با استقبال از مطالبه هنرمندان استان خراسان رضوی در امتدادبخشی و ملی کردن سطح جشنواره اظهار کرد: این آمادگی در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور وجود دارد تا دوره های آتی  جشنواره در سطح ملی و کشوری برگزار شود و از آن استقبال می نماییم.
دبیر جشنواره عکس "آب و زندگی" نیز در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: فرهنگ سازی در بین مردم در جهت مصرف درست و بهینه آب کاری بزرگ و ارزشمند است و ابزار هنر یکی از ابزارهای زودبازده در بستر فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم نسبت به هشدارها و درست مصرف کردن و ... است. برگزاری چنین رویدادهای هنری و جشنواره های عکاسی با چنین اهداف کلان بایستی در گسترده ملی فراهم شود و این آمادگی در استان وجود دارد تا طی دوره های آینده این جشنواره در سطح ملی و حتی فراملی برگزار شود.
امیر عنایتی تصریح کرد: بر این اساس فراخوان جشنواره از مهر ماه گذشته در دو بخش اصلی شامل مدیریت مصرف آب، آب و نگاهی به آینده، آب و محیط زیست، آب در خانواده و کم آبی و بخش ویژه شامل آب و محرم منتشر شد که با توجه به اولین دوره این جشنواره با استقبال خوبی از سوی عکاسان خراسان رضوی مواجه گردید. در نهایت از میان 507 اثر ارائه شده توسط هیات داوران شامل فرامرزعامل بردبار، هادی دهقان پور و اینجانب؛ 37 اثر در بخش اصلی و 10 اثر در بخش ویژه به مرحله پایانی و نمایشگاهی راه پیدا کرد.
گفتنی است در این مراسم علاوه بر تقدیر و تجلیل از فرامرز عامل بردبار(دبیر بازنشسته سرویس عکس روزنامه قدس و پیشکسوت عکاسان خبری استان) از دیگر خبرنگار و عکاس روزنامه قدس، پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین و عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی نیز تجلیل و تقدیر به عمل آمد. احمد فیاض محمدآبادی خبرنگار و عکاس موسسه فرهنگی قدس توانست در این جشنواره در هر دو بخش اصلی و ویژه حائز اثر برتر برگزیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.