رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از برگزاری دادگاه مجازی محاکمه عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۹ اسفند امسال با حضور قضات، ‌وکلا و استادان این دانشگاه خبر داد.

برگزاری دادگاه نمادین عاملان ترور شهید سلیمانی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجتبی زاهدیان در خصوص اهداف برگزاری این دادگاه گفت: ما معتقدیم در قضیه ترور، ‌یک جنایت جنگی اتفاق افتاد به دلیل اینکه شهید سلیمانی مهمان کشور عراق بود و هیچ گونه تهدیدی برای آمریکا نبود و آمریکا دست به جنایتی زد که بارها توسط ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا به این جرم سنگین اقرار شده است.

وی افزود: از طرفی جمهوری اسلامی ایران در صدد انتقام این جنایت است و ضربات موشکی عین الاسد شاید بخشی از این انتقام باشد اما بخشی از این انتقام را نیز دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عهده دارند که این ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد وجود دارد.

رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به برپایی میزگرد بررسی ابعاد حادثه تروریستی شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که در ۱۶ دی ماه همزمان با سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار  با حضور استادان برجسته دانشگاه‌های استان در این دانشکده برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این میزگرد با استقبال خوب دانشجویان مواجه شدیم از این رو مصمم شدیم دادگاه را نیز برگزار کنیم.

زاهدیان در خصوص نحوه برگزاری این دادگاه مجازی افزود: تاکنون سه جلسه مقدماتی با حضور قضات دادستانی مشهد برگزار و جزئیات این دادگاه بررسی شده و تصمیم بر این است که در ۱۹ اسفند این دادگاه مجازی را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: ساختار و ماهیت این دادگاه به صورت نمادین، ‌ملی و داخلی برگزار می‌شود و با فرض دستگیری متهمان خواهد بود و ما فقط ابعاد ملی پرونده را بررسی و پیگیری می‌کنیم و ابعاد بین‌المللی در حوزه رسیدگی ما نیست.

رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از مشارکت دادستانی عمومی و انقلاب مشهد، ‌کانون وکلا،‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و اساتید گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در برپایی این دادگاه خبر داد و گفت: کار تهیه کیفرخواست و دفاع از کیفرخواست و صدور حکم به عهده دادستانی است و دفاع از متهمان که ترامپ و عوامل اجرایی آن هستند توسط دانشجویان با آموزش‌هایی که اساتید به آنها خواهند داد انجام می‌شود.

زاهدیان افزود: تا پایان بهمن ماه دانشجویان در تیم‌های متهمان و شکات ثبت‌نام می‌کنند و تا کنون استقبال خوبی از سوی دانشجویان شده است و سعی خواهیم کرد از دانشگاه‌های دیگر استان نیز در این کار بزرگ ثبت‌نام کنیم.

وی ادامه داد: از اوایل اسفند ماه امسال تا پانزدهم همین ماه استادان، ‌دانشجویان را آموزش خواهند داد و در ۱۹ اسفند هم دادگاه را برگزار می‌کنیم.

رییس دانشکده حقوق، ‌علوم سیاسی و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این دادگاه در راستای انتقام سخت و رسالتی که دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عهده دارند برگزار می‌شود و احکام اسلامی که در دین مبین اسلام وجود دارد در این دادگاه جاری و ساری می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.