سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مراجعات مردم به پایگاه های اهدای خون در خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و کمبود خون جدی است.

رگ های ذخایر خونی خراسان رضوی خالی است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله سبحانی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی که تامین خون ۶۱ بیمارستان در خراسان رضوی را بر عهده دارد اکنون با کمبود شدید ذخایر خونی مواجه است.
او افزود: باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق خون یکی از علل مهم کاهش ذخایر خونی است این در حالی است که ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.
سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: خون سالم نیاز ضروری بیماران به شمار می‌رود و در این میان مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.
سبحانی بیان کرد: با وجود تمامی کمبودها خراسان رضوی یکی از ۲ استان کشور است که با وجود همه‌گیری کرونا شاخص تولید و اهدای خونش در امسال  رشد مثبت داشته است.
او تصریح کرد: با تایید گروه فنی سازمان انتقال خون ایران، استانهای خراسان رضوی و گیلان در امسال دارای بیشترین رشد شاخص‌های اهدای خون در بین سایر استان های  کشور بوده‌اند.
سرپرست انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: دعوت به مشارکت داوطلبان اهدای خون از طرق مختلف نظیر ثبت نام اینترنتی، برگزاری کمپین‌های نذر خون، کمک مومنانه، نذر خون حسینی و نذر خون فاطمی در طول ایام مختلف سال نقش مهمی در این زمینه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.