نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر لزوم تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و فعالیت‌های ابتکاری در این حوزه برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا تاکید کرد.

لزوم تشکیل کارگروه فرهنگی برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در یکصد و سی امین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی که با حضور مسئولان عالی رتبه استان برگزار شد، گفت: عوارض بیماری کرونا خسارت‌های فرهنگی زیادی برای ما داشت به نحوی که عرصه‌های فرهنگی زیادی را از دست دادیم که از جمله‌ی آن‌ها عرصه‌ی زیارت حضرت امام رضا (ع) بود.
او افزود: در این ایام با تدبیر مقام معظم رهبری و همچنین اقدامات و اتفاقاتی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی انجام گرفت خوشبختانه بخشی از خسارت‌های فرهنگی را جبران کرد.
امام جمعه مشهد ضمن اشاره به مشارکت مشهد و خراسان رضوی در فعالیت‌های ابتکاری حوزه فرهنگ و سلامت ادامه داد: «مسجد سنگر سلامت» طرح بسیار خوبی بود که در ایام مقابله با ویروس کرونا در استان شروع کردیم و منجر به طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه سلامت شد که نتایج خیلی خوبی هم در برداشت.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: با توجه به ممنوعیت‌های کرونایی خسارت‌های مدیریتی زیادی هم در کشور داشتیم و حضور حداقلی کارکنان ادارات در این ایام موجب عقب افتادگی کار مردم شد که از دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم با افزایش کارایی عقب افتادگی‌های کارهای مردم را جبران کنند.
او ضمن تاکید بر این موضوع که برخوردهای انفعالی مشکل جدی در جریان ویروس کرونا بود تصریح کرد: تا یک مشکل پیش آمد همه تعطیل کردیم و این اتفاق موجب خسارات زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ شد که باید به گونه‌ای رفتار می‌شد که ظرفیت‌های موجود را از دست ندهیم.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان با اشاره به اهمیت جبران خسارت‌های پیش آمده تاکید کرد: برای برنامه ریزی انجام امور فرهنگی در ارتباط با ویروس کرونا و وضیعیتی که الان در آن قرار داریم کارگروهی تشکیل بدهید و فعالیت‌های ابتکاری فرهنگی را برنامه ریزی کنید و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کنید تا مباحث فرهنگی تعطیل نشود.
شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی ۹ کارگروه فعال دارد که تاکنون ۴۹ جلسه، ۵۴ دستورکار و ۱۴۳ مصوبه حاصل همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه ریزی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، ایثار و شهادت، فرهنگ سلامت، آسیب‌های اجتماعی، تبلیغات عمومی و محیطی و ... بوده است که ۲۷ شهرستان خراسان رضوی نیز در این طرح فعال هستند.
گزارش برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط سردار یوسفعلی زاده، تشکیل کارگروه ویژه برنامه‌های فرهنگی و اهدا حکم نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان به استاندار خراسان رضوی توسط آیت الله علم الهدی بخشی از موضوعات مهم در این جلسه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.