مدیرعامل سابق سپاهان می‌گوید با شناختی که از مجامع ورزشی دارد، علی کریمی در انتخابات پیروز نخواهد شد چون شایسته‌ترین‌ها انتخاب نمی‌شوند.

 علی کریمی پیروز انتخابات فوتبال نمی‌شود/ نمره هیات رئیسه فدراسیون صفر است

به گزارش قدس آنلاین مسعود تابش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال و رقابت چهار نفر برای تصاحب صندلی ریاست گفت: من می‌توانم در ارتباط با یک نفر از این چهار نفر صحبت کنم. بعضا گفته می‌شود که لزومی ندارد مدیر و مسئول یک تشکیلات ورزشی الزاما ورزشی باشد بلکه باید مدیر خوبی باشد. به تجربه ثابت شده مدیرانی که به هیچ وجه پیشینه ورزشی ندارند و صرفا روی یکسری ارتباطات مسئولیت می‌گیرند، از کارشناسان خوب استفاده نمی‌کنند و تابع ارتباطات خود هستند.

مدیرعامل سابق سپاهان خاطرنشان کرد: در بین چهار نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، علی کریمی شایسته‌تر از سایرین است. بعد از علی کریمی هم کیومرث هاشمی را انتخابات می‌کنم که سال‌ها سابقه مدیریت در ورزش را دارد. بعضا می‌گویند او جوان است و یکی از از نامزدها گفته بود که بهتر است کریمی برای کارشناس هیات رئیسه نامزد شود اما به نظرم این حرف درست نیست. اگر چه کریمی جوان است اما قطعا علی کریمی چهره ورزشی است و درک و فهم لازم را برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های ورزشی دارد. او از همه شایسته تر است و در صورت پیروزی در انتخابات، قطعا از کارشناس‌های باتجربه استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چهره‌های ورزشی توانمندی برای قبول مسئولیت وجود دارد، افزود: چهره‌هایی داریم که می‌توانند رئیس فدراسیون شوند اما با توجه به ذهنیت حاکم بر فضای فوتبال، این افراد پیش قدم نمی‌شوند. الان مهم‌ترین اصل در ورزش داشتن ارتباط است. ورزشکاران ما توانمند و تجصیل‌کرده هم هستند و سال ها خاک ورزش و فوتبال را خورده‌اند اما به دلیلی که گفتم جلو نمی‌آیند.

تابش در واکنش به این سوال که فضای مجامع ورزشی متفاوت از انتخابات معمول برای تعیین رئیس جمهور یا نماینده مجلس است و معمولا شایسته‌ترین‌ها موفق نمی‌شوند گفت: مجمامع ما به خصوص در ورزش مهندسی شده و با توصیه و سفارش همراه است. من مطمئن هستم که به عنوان مثال آقای کریمی با خصوصیاتی که دارد، با اعضای مجمع صحبت نکرده و روشش این است که اعضا در عین استقلال به او رای دهند.

این عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: سال‌ها در مجامع مختلف ورزشی حضور داشتم و در روزهای قبل از انتخابات تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که به چه کسی رای دهم. در سازمان‌ها تشکیلات و باشگاه‌های دولتی باید نفرات مدنظر مسئولان را انتخابات می‌کردیم. شرایط مجامع مناسب نیست و مجامعی نیستند که بر اساس واقعیت و شایستگی رای دهند.

وی تاکید کرد: به صراحت بگویم من بعید می‌دانم علی کریمی رای بیاورد اما از نظر من به عنوان کسی که در ورزش بودم و دوست دارم فدراسیون شرایط خوب و استاندارد و نرمالی داشته باشد، علی کریمی در همه زمینه‌ها بهترین گزینه است. امیدوارم که در مجمع این دوره به حق و حقیقت و به شایستگی رای داده شود.

تابش در ارزیابی خود از کارنامه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پنج سال گذشته و نامزد شدن برخی از چهره‌ها در انتخابات این دوره گفت: من به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پنج سال گذشته صفر می‌دهم. این افراد بر مبنای کارنامه خود نامزد نمی‌شوند بلکه به آن‌ها می‌گویند که نامزد شوند.

مدیرعامل سابق سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا به عاقبت بخیر شدن این فدراسیون بعد از انتخابات امیدوار است اظهار کرد: اگر گزینه موردنظر من که به صراحت عرض کردم انتخاب شود، خوشبین هستم اما اگر فرد دیگری انتخاب شود خیر. امیدوارم کسانی انتخاب شوند که استقلال و قدرت داشته باشند و خودشان به اتفاق کارشناس‌ها و اتاق فکرها تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.