محمدرضا صباغیان بافقی پیرامون برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بازگشت به کار برخی مدیران بازنشسته دستگاه‌های دولتی و ضرورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت:به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌های دولتی مانند شورای عالی مناطق آزاد از اجرای قانون امتناع کرده است که همین مسأله لزوم نظارت و اقدامات کنترلی بیشتری را از سوی مجلس می‌طلبد.

وزیر اقتصاد درباره بازگشت به کار دبیر سابق مناطق آزاد شفاف سازی کند

«محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در گفت‌وگو با قدس آنلاین پیرامون برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بازگشت به کار برخی مدیران بازنشسته دستگاه‌های دولتی و ضرورت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین سازنده دوره قبلی مجلس بود. همچنین، این قانون در بین مصوبات مجلس یکی از مصوبات کارآمدی محسوب می‌شود که مطالبه مردم برای اجرای عدالت حاکمیتی و نیاز سیستم اداری کشور را تأمین خواهد کرد.

 صباغیان ادامه داد: بااینحال، به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌های دولتی مانند شورای عالی مناطق آزاد از اجرای قانون امتناع کرده است که همین مسأله لزوم نظارت و اقدامات کنترلی بیشتری را از سوی مجلس می‌طلبد. در واقع، اگر این قانون اجرایی نشود و دستگاه‌ها بی سر و صدا و با روش‌های مختلف به همان وضعیت قبل از اجرای این قانون ادامه بدهند، در آینده بسیار نزدیک کشور شاهد خلأ مدیریتی و عدم حضور مدیران متخصص و کارآزموده خواهیم بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان شاهدیم که حدود ۱۴ نفر از استانداران و معاون وزیران بازنشسته شده‌اند و این موضوع بیانگر کارآمدی و قابلیت بالای قانون است. اما از سوی دیگر، برخی موارد مشابهی چون فعالیت غیر قانونی دبیر مناطق آزاد یا برخی مدیران وزارت صمت در حال وقوع است که دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در راستای جلوگیری از این تخلفات و تأثیرگذاری و اجرای صحیح قانون فعالیت داشته باشند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: البته چند نفر از مدیران بازنشسته دولتی از جمله کرباسیان معاون وزیر نفت نیز برای ادامه به کار خود از رهبری اجازه گرفته‌اند. اما آنچه رویه قانونی و منطقی است، این است که دستگاه‌های مختلف خودشان بستر را برای بازنشستگی مدیران و روی کار آمدن جوانان فراهم کنند.

وی معتقد است: نمایندگان مجلس باید از مسؤولان امر درخواست پاسخگویی نسبت به تخلف پیش آمده و روشنگری درباره آن را داشته باشند. گرچه برخی مباحث مطرح است که آقای بانک دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد از رهبری حکم حکومتی گرفته‌اند با این حال مدرک مستدلی در این باره نیست و بهتر است وزیر اقتصاد بجای سکوت به شفاف سازی پیرامون این موضوع بپردازد.

صباغیان اظهار داشت: البته تأکید بر اجرای صحیح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشتسگان بدین معنا نیست که تجارب و تخصص مدیران کارآزموده و بازنشسته به حاشیه برده شود بلکه می‌توان با گرفتن مشاوره، از تخصص و تجربه این مدیران استفاده کرد تا به نوعی اینها چراغ راه مدیران جوان کشور باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.