رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شرکت تعاونی کشتارکن ها با عضویت ۴۵ کشتارکن , با سرمایه گذاری چهار میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.

تعاونی کشتارکن‌ها در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری مقدم روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: راه اندازی تعاونی کشتارکن‌ها باعث ساماندهی کشتار دام و طیور، برعهده گرفتن بخشی از عرضه محصول در بازار و جلوگیری از کشتار دام و طیور توسط کشتارکن‌های فاقد مجوز می‌شود و با راه اندازی این تعاونی، مجوز کشتار به کشتارکن هایی داده می‌شود که عضو این تعاونی باشند.

وی با اشاره به نقش تعاون روستایی در کنترل قیمتها در بازار ادامه داد: همه کالاهای عرضه شده توسط این سازمان در استان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ سایر کالاهاست که به عنوان مثال جعبه خرمای ۳۰ هزار تومانی به قیمت ۲۳ هزار تومان و برنج ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۲۹ هزار تومان در مراکز فروش این سازمان عرضه می‌شود.

رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی درباره افزایش قیمت موز در بازار نیز گفت: این محصول کالایی وارداتی است با این حال برای کاهش قیمت و عرضه آن به قیمت مناسب در بازار، سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ورود خواهد کرد.

ناصری با اشاره به فعالیت ۴۰ روستا بازار در خراسان رضوی گفت: تا پایان سال ۴۰ روستا بازار دیگر در استان راه‌اندازی می‌شود که لازم است در سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار سهمیه ای از این کالاها به روستابازارها نیز اختصاص یابد.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با اشاره به مصوبه تبدیل ۲۰ درصد از سهمیه شکر خانوار استان به قند در این نشست گفت: سهمیه شکر ستاد تنظیم بازار کشور برای بخش خانوار به طور کامل در استان جذب شده است که از این میزان ۹۵۰ تن مربوط به مشهد بوده و در کارخانجات در حال بسته بندی است.

حمیدرضا رجوعی افزود: هم اینک هیچ حواله‌ای از شکر و روغن، خارج از سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی صادر نمی‌شود و از زمان راه‌اندازی این سامانه سهمیه کالاهای طرح تنظیم بازار فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی دارای سه بخش فروشگاه‌های زنجیره ای بزرگ، شبکه صنفی و تعاونی‌های مصرف است و در آن بخشی برای خیریه‌ها و نهادهای حمایتی تعریف نشده است که باید اتاق اصناف مشهد به عنوان متولی راه اندازی سامانه، بخشی تحت عنوان "سایر" به آن اضافه کند.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی توزیع کالاهای اساسی بین اتباع بیگانه به دلیل نداشتن کارت ملی را یکی از اشکالات سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار استان برشمرد و خواستار اقدام کارگروه تنظیم بازار استان در این زمینه شد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد نیز در این نشست گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار تاکنون حدود ۶۰ هزار کد ملی در سامانه ثبت و شکر و روغن دریافت کرده‌اند.

عبدالله افشاری صالح افزود: بخش "سایر" برای استفاده نهادهای حمایتی از کالاهای طرح تنظیم بازار نیز در سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.