۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
کد خبر: 739291

یزد - پس از اینکه موج سوم کرونا دربسیاری ازمناطق کشورفروکش کرد دوباره زمزمه های موج چهارم کرونا درکشور و استان یزدهم به گوش می رسد ، روند بستری های استان نسبت به گذشته در حال افزایش است و زنگ خطر کرونا در روزهای پایانی سال دوباره به صدا در خواهد آمد.

افزایش بستری های کرونایی در یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، پس از اینکه موج سوم کرونا دربسیاری ازمناطق کشورفروکش کرد دوباره زمزمه های موج چهارم کرونا درکشور و استان یزدهم به گوش می رسد و طبق آمارهای روزانه وزرات بهداشت ،یزد یکی از استانهایی است روند بستری هایش نسبت به گذشته در حال افزایش است و زنگ خطر کرونا در روزهای پایانی سال دوباره به صدا در خواهد امد.

یزد یکی از قطبهای درمان در کشور محسوب می شود مراکزدرمانی و پزشکی استان این روزها پرشده از مسافرانی که از استانهای همجوار برای درمان  آمده اند که برخی ماسک بر چهره دارند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند  و برخی دیگر انگار کرونا را هنوز باور ندارند .

از سوی دیگر در برخی مراکز خرید ومکان های تاریخی شهر مانند میدان امیر چخماق مسافرانی را می بینی که ماسک به دست و ماسک به چهره در حال  گرفتن عکسهای یادگاری از هم هستند  ودر این بین کسانی هم هستند بدون ماسک هستند و معتقدند کرونا نمی گیرند و جولان پلاک ها ی غیر بومی این روزها در شهر و مرکز شهر بیداد می کند انگار همه چیز به روال قبل بازگشته است  .

مردم شهر یزد هم تابع همین رفتارها برخی از آنها پروتکل ها را رعایت می کنند برخی دیگرهنوزهنوزاین ویروس را جدی نگرفته اند و با توجه به روزهای پایانی سال و اینکه مردم در تدارک خرید شب عید هستند خیابانها و مراکزخرید و فروشگاه ها بیش از حد شلوغ به نظر می رسد و نظارت های بهداشتی هم در این مراکز وجود ندارد و کرونا این قاتل سریالی بی صدا در شهر می چرخد و که می تواند روزهای تلخی را برای ما رقم می زند.

متاسفانه اماربستری ها یزد در هفته گذشته  تا به امروز تغییر چشم گیری داشته و آمارها نشان ازافزایش بستری ها می دهد و رنگیندی چند شهر استان تغییر کرده است ولی با زهم مردم انچنان که باید رعایت کنند رعایت نمی کنند و عادی انگار این ویروس و تغییر رفتار اجتماعی شهروندان در روزهای آینده می تواند باعث افزایش بستری ها در استان شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با خبر قدس آنلاین اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۱۷۵ بیمارمشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴نفردر بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

علی سلمانی افزود: رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی در استان و شهر یزد کاهش یافته و این می تواند زنگ خطری برای افزایش بیماران باشد و اینکه هر موقع عادی انگاری در مورد این بیماری و رعایت نکردن شیوه نامه ها ی بهداشتی باعث شده آماربستری ها استان  نیز افزایش پیدا کرده است.  

وی تصریح کرد: کرونا به پایان نرسیده و امیدواریم مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانع موج چهارم کرونا در استان شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.