رئیس مؤسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی گفت: آزمایش انسانی واکسن کرونای رازی به زودی بر روی ۱۴ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران انجام می‌شود.

مرحله نخست تست انسانی واکسن کرونای رازی بزودی انجام می‌شود

قدس آنلاین:  دکتر علی اسحااقی پیش از ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری با محوریت رونمایی از اولین واکسن تزریقی _ استنشاقی پروتئین نو ترکیب کووید _۱۹ به نام (رازی کوو پارس) در مؤسسه تحقیقات و سرم سازی رازی صورت گرفت، اظهار کرد: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با قدمت و عقبه ۹۶ ساله به عنوان افتخار ایران زمین موفق شد واکسن استنشاقی تزریقی به نام (رازی کوو پارس) واکسن کووید _۱۹ پروتئین نو ترکیب تولید کند.

وی با بیان اینکه یازده واکسن در برنامه واکسیناسیون کشور وجود دارد که ۶ واکسن توسط مؤسسه رازی تولید شده است، تصریح کرد: این واکسن‌ها شامل قطره فلج اطفال، سرخچه، دیفتری و کزاز و.. هستند که از تولیدات این مؤسسه است.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: واکسن سرخک را از سال ۱۳۴۹، واکسن اریون از سال ۱۳۷۰ و همچنین واکسن فلج اطفال در سال ۱۳۵۵ توسط این مؤسسه تولید شد که به این ترتیب واکسن‌های دیفتری، کزاز و سیاه سرفه به تولید رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات اولیه و پیش بالینی این واکسن در مؤسسه رازی از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد.

اسحاقی با بیان اینکه که این مطالعات را در فاز نخست با جوندگان مانند موش و خرگوش آغاز شد، گفت: در فاز بعدی واکسن بر روی ۲۵ میمون سبز آفریقایی انجام شده است، که خوشبختانه تمامی نتایج مثبت بوده است و اطلاعات کافی جمع آوری و بررسی شد.

وی با بیان اینکه اواخر تیرماه نتایج رضایت‌بخش بود وجمع آوری و بررسی دقیق انجام شد، بیان کرد: این نتایج به وزارت بهداشت ارسال شد و در نهایت این واکسن در ۲۷ دی ماه مصوبه کمیته اخلاق را برای تولید ورود به آزمون بالینی را دریافت کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: تمام پروتکل‌های کارآزمایی بالینی انجام شده واکسن جهت تزریق آماده است.

وی ادامه داد: سایت برای داوطلبین تزریق واکسن کوو پارس تهیه شده و داوطلبین می‌توانند به این سایت مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند.

اسحقی متذکر شد: با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی بر روی ۱۴ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.