وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه صحبت‌های رییس جمهور در باره دلار ۱۵ هزار تومانی چه تأثیری بر بازار سرمایه داشت گفت: اتفاقا این صحبت‌ها اقتصادی هستند و آنچه که پالس منفی به بازار می‌دهد اظهارات سیاسی است و بحث اقتصادی هیچ اشکالی ندارد. سیگنال منفی را بحث‌های سیاسی و رقابتی می‌دهد.

هیچ دینی در کاهش ارزش سرمایه مردم در بورس بر من نیست

قدس آنلاین: فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران درباره تعیین دامنه نوسان سهام به منفی دو درصد گفت: این اقدام با مطالعه انجام شد پیشنهاد قبلی مثبت دو درصد بود که رای نیاورد و در جلسه اخیر پشنهاد مثبت شش درصد و منفی دو درصد را شورای عالی تصویب کرد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه صحبت‌های رییس جمهور درباره دلار ۱۵ هزار تومانی چه تاثیری بر بازار سرمایه داشت گفت: اتفاقا این صحبت‌ها اقتصادی هستند و آنچه که پالس منفی به بازار می‌دهد اظهارات سیاسی است و بحث اقتصادی هیچ اشکالی ندارد. سیگنال منفی را بحث‌های سیاسی و رقابتی می‌دهد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه بورس باید کاملاً حرفه‌ای باشد گفت: کسی نباید با زبان سیاسی به بازار سرمایه نگاه کند و اگر بورس حرفه‌ای باشد مانایی و پویایی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر برگشت ایران به برجام و تاثیر آن در بورس گفت: بورس از این موضوع آسیب نمی‌بیند چراکه صادرات روان می‌شود و هزینه مبادله کاهش پیدا می‌کند.

دژپسند افزود: معتقدم هزینه مبادلات پس از برگشت به برجام تا یک پنجم کاهش پیدا می‌کند و برای مثال اگر الان ۱۶ درصد است این هزینه تا ۳ درصد پایین می‌آید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برگشت به برجام باعث می‌شود وضعیت شرکت‌های بورسی بهتر شود، گفت: هم از نظر صادرات و هم نرخ بهره‌برداری فیزیکی وضعیت شرکت‌های بورسی بهتر می‌شود و اگر الان میزان ظرفیت خط تولید ۴۰ میلیون تن است به ۸۰ میلیون تن می‌رسد.

دژپسند تاکید کرد: اتفاقا این مباحث اقتصادی دانش فعالان بازار را بالا می‌برد و این حرف‌ها را بسیار مفید می‌دانم اما بحث‌های سیاسی است که آسیب جدی به بورس می زند.

وی با تاکید براینکه هیچ دینی بر من در این نوسانات بورس و کاهش ارزش دارایی‌های مردم نیست، گفت: بارها گفته‌ام که سهامداران و مردم با مطالعه مشاوره و معامله وارد بازار شوند و بحث دقت را در اولویت قرار دهند و تمام پرتفوی خود را در یک جا متمرکز نکنند.

وی ادامه داد: بورس یک سرمایه‌گذاری میان مدت و بلندمدت است، گفت:‌ از ۲۰ مرداد شاخص پایین آمد و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و پس از آن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم بالا رفت و این نوسان‌ها طبیعی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.