رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شرکت‌های بیمه‌ای جدید که فاقد توجیه قوی اقتصادی باشند، مجوز نمی‌دهیم.

تغییر شیوه پرداخت خسارت برای خودروهای غیرمتعارف از سال آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین غلامرضا سلیمانی در نشست آنلاین با خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم ورود هدفمند شرکت‌های بیمه ای جدید به بازار افزود: حرکت به سمت افزایش ضریب نفوذ بیمه در این صنعت یک اصل است و افزایش تعداد شرکتها حجم بازار را افزایش می‌دهد که لازم است به موازات آن نوآوری در شرکتهای موجود مد نظر باشد.

وی در خصوص اجباری شدن بیمه واحدهای مسکونی نیز گفت: برای سال آینده پیش بینی ما ۲۰ هزار تومان به ازای تعهد پرداخت خسارت ۸۰ میلیون تومانی است. همچنین پیشنهاد دادیم از ۲۰ هزار تومان حق بیمه نیمی‌ را دولت و نیمی ‌را مالک روی قبض برق بپردازد که نهایتا باید دولت و مجلس این موضوع را بررسی و تصویب کنند.

سلیمانی به پرداخت آنلاین خسارت به صورت غیر حضوری  در سال آینده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این کار  در بیمه ایران تا سقف ۳ میلیون تومان انجام می‌شود. به گفته وی در ۱۰ ماه ابتدایی امسال ۶۶ میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده و فروش بیمه در این مدت، حدود شش میلیارد تومان از کل فروش سال گذشته بیشتر بوده است.

وی همچنین از تغییر شیوه پرداخت خسارت برای خودروهای غیرمتعارف از سال آینده خبر داد و ادامه داد: از سال آینده به تمام خودروها تا سقف پوشش بیمه‌ای، خسارت داده می‌شود تا دیگر بحث متعارف بودن یا نبودن مطرح نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.