شهردار مشهد لایحه بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی این کلانشهر در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی را به شورای اسلامی این شهر تقدیم کرد.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهر مشهد تقدیم شورای این شهر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا کلایی در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد  گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۱۷ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان است که در حدود لایحه اصلاح شده بودجه در سال ۱۳۹۹ یعنی ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: بر این اساس درآمدهای عمومی هفت هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پنج هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان، واگذاری دارایی‌های مالی سه هزار و ۱۷۷میلیارد تومان، خالص منابع سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه نیز ۷۷۴ میلیارد تومان خواهد بود.

او ادامه داد: اعتبار هزینه‌ای بودجه سال آینده چهار هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هشت هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان، تملک دارایی‌های مالی ۲هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان و خالص مصارف سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ۷۷۴میلیارد تومان است.

شهردار مشهد به قانون در دست بررسی بودجه پایدار شهرداریها در مجلس اشاره کرد و افزود: نمی دانیم پس از قانونی شدن و ابلاغ این قانون چه اتفاقی برای بودجه و سهم ارزش افزده و دیگر موارد مهم در بودجه می افتد لذا این موضوع تهدیدی برای درآمدهای شهری است.

کلایی به توسعه چند سال اخیر شهر مشهد و افزایش زیرساختهای شهری آن اشاره و بیان کرد: توسعه یاد شده به رشد هزینه نگهداری شهر منجر شده و سرعت بالای تورم نیز دیگر عامل تهدیدها در بودجه سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ سال انتخابات است لذا سال بعد فعالیت های اقتصادی و مدیریت شهری به واسطه یک دوره وقفه در فعالیتها تحت تاثیر قرار می‌گیرند که این موضوعات ناخودآگاه اثرگذاری جدی بر روی کسب منابع و هزینه ها خواهد داشت.

شهردار مشهد گفت: تداوم همه گیری کرونا، با کاهش منابع و افزایش هزینه‌ها بودجه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

کلایی ادامه داد: در حوزه اعتبارات هزینه ای با رشد ۲۳ درصدی مواجه هستیم که عمده آن سهم ۳۰ درصد افزایش حقو ق و دستمزدهاست.  

وی افزود: در حوزه مصارف، پنج هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان هزینه جاری و ۱۱هزار و ۹۹۴میلیارد تومان هزینه عمرانی است که مهمترین آن احداث و تجهیز خطوط ریلی به میزان ۲ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان، تامین فضای سبز به میزان ۸۰۵ میلیارد تومان ،ساخت  معابر سواره‌رو به میزان ۷۳۲ میلیارد ریالو تامین و تجهیز ناوگان پایانه‌های مسافربری به میزان ۶۲۷ میلیارد تومان است.

شهردار مشهد گفت: ساخت توقفگاه پایانه مسافربری در مشهد ۶ برابر سایر کلانشهرها به بودجه نیاز دارد همچنین اختصاص حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای محلات هدف بازآفرینی شهر از افتخارات مدیریت شهری است چرا که توجه به طرح بازآفرینی شهری اکنون به پای ثابت بودجه شهر مشهد تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.