رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با رشد فزاینده بیماران بستری کرونا در بیمارستان واسعی ، سبزوار وارد پیک چهارم کرونا شده است.

سبزوار وارد دوره اوج چهارم کرونا شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: روز گذشته در  مجموعه دانشگاه و بیمارستان واسعی سبزوار ۱۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که از اوایل آذر تا روز گذشته میانگین پذیرش روزانه بیماران بستری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود چهار بیمار بود این تعداد روز گذشته به بیش از سه برابر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تاکید کرد: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حوزه این دانشگاه به ۸۰  بیمار، سبزوار وارد دوره اوج (پیک) چهارم کرونا شده است.

مسلم با اشاره به این که کاهش رعایت پروتکل‌ها، عامل افزایش شیوع ویروس کرونا در سبزوار است افزود: علاج این بیماری نه در  بیمارستان بلکه در محیط بیرون از آن است.

وی اضافه کرد: در بین مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس مرکز آموزشی - درمانی واسعی در ماه جاری موارد ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی و گروه‌های سنی جوان‌تر مشاهده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه گروه‌های سنی جوان در شکل‌گیری خیز جدید این بیماری موثر است.

مسلم افزود: اگر توجه شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری، شرکت نکردن در دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات کمتر شود در اواخر بهمن ماه وضعیت شیوع کرونا در سبزوار بحرانی تر می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.