۱۲ پروژه تامین آب شرب و اصلاح شبکه های فرسوده آب روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد با هزینه ای بالغ بر ۱۰۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۱۲ پروژه تامین آب شرب روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد،  مهندس حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طی ۴۰ سال گذشته در صنعت آب و فاضلاب کشور پیشرفت های بسیار گسترده و خوبی صورت گرفته که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست بطوری که فقط در مشهد در بخش آب ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آب و در حوزه روستایی نیز ۹۰ درصد جمعیت تحت پوشش آب شرب قرار دارند.

وی در ادامه به برکات یکپارچه سازی شرکت های  آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: بعد از یکپارچه سازی این شرکت ها  از ابتدای سال جاری وضعیت آب شرب روستاها هم به لحاظ کمی و هم کیفی بسیار بهتر شده که برای روستاییان قابل لمس است و در این مدت کوتاه ۱۲ پروژه در بخش های حفرچاه، اصلاح شبکه، اجرای خطوط انتقال و.... در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه در این ایام مبارک ۳۵۰۰ میلیارد ریال  پروژه به بهره برداری می رسد،  اظهار داشت: در این راستا ۸ پروژه مربوط به آب شرب در شهر مشهد، ۱۱ پروژه شبکه های فاضلاب و ۱۶ پروژه روستایی می باشد.

مهندس حسین اسماعیلیان ادامه داد: در حوزه روستایی سال گذشته فقط ۱ حلقه چاه عمیق حفرشده بود که امسال با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته  ۱۹ حلقه چاه حفر شده است.

وی افزود: همچنین در بخش اجرای شبکه آب در روستاها، سال گذشته ۱۴ کیلومتر شبکه اجراشده بود ولیکن در  سال جاری و تاکنون حدود ۸۰  کیلومتر  شبکه آب اجرا شده است.  
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، مشکلات تامین آب شرب روستاها را همچنان پابرجا دانست وگفت: ۱۴۰ روستا مشکل کمی و کیفی آب دارند که بخشی از این مشکلات مرتفع گردیده و در صدد رفع مشکل مابقی روستاها هستیم.  
درادامه این مراسم سرابیان بخشدارمرکزی مشهد ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: با همه مشکلات و کمبود اعتبارات، عملکرد شرکت آب و فاضلاب مشهد بسیار درخشان و مثمرثمر بوده که جای تشکر و قدردانی دارد.

سرابیان در همین خصوص افزود:  شرکت آب و فاضلاب  مشهد  مشکلی برای تامین آب روستاها ندارد اما مشکل، انشعابات غیرمجاز، باغ ویلاها، ساخت وساز غیرمجاز و زیاده خواهی برخی در روستاهاست که دهیاران باید آن را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: درسال آینده ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار به روستاهای فاقد دهیار اختصاص خواهد یافت که بخشی از آن مرتبط با شرب است.  
شایان ذکر درپایان مراسم بازدید میدانی از طرح های افتتاح شده توسط حاضرین در مراسم صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.