همزمان با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دادگاه قدس اشغالی، شمار زیادی از معترضان به وی، با تظاهرات بیرون دادگاه، خواستار استعفای او شدند.

فریاد «استعفا، استعفا!» معترضان مقابل دادگاه نتانیاهو

قدس آنلاین:  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) برای دومین بار در جریان رسیدگی مقدماتی به پرونده‌های فساد خود، در دادگاه قدس اشغالی حاضر شد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، همزمان با حضور نتانیاهو در جلسه امروز دادگاه، تعداد زیادی از معترضان به عملکرد وی بیرون دادگاه و در خیابان‌های اطراف تجمع و تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی ساختمان دادگاه و معابر مجاور آن را به محاصره خود درآورده‌اند. در این میان نه فقط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی بلکه مأموران سازمان امنیت داخلی اسرائیل «شاباک» نیز برای حفاظت از نتانیاهو حاضر هستند.

خبرنگاران اسرائیلی گزارش دادند که تظاهرات‌کنندگان ضد نتانیاهو، پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» به‌جای نخست‌وزیر (Crime Minister به‌جای Prime Minister) به فساد دولتی و مالی او اعتراض کردند.

بر این اساس، صدای فریاد «استعفا، استعفا!» معترضان که خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت هستند در ساختمان دادگاه قدس اشغالی و اتاق جلسه محل حضور نتانیاهو طنین‌انداز شده است.

بعد از وقفه چند ماهه در برگزاری جلسات رسیدگی مقدماتی به پرونده‌های فساد نتانیاهو به دلیل شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی، این روند امروز (دوشنبه) از سر گرفته شد 

به نوشته وبگاه شبکه «آی۲۴ نیوز»، نتانیاهو در جلسه امروز دادگاه قرار است بعد از تفهیم اتهام شدن،  به صورت رسمی به اتهامات ارتشاء، کلاهبرداری و سوء استفاده از قدرت پاسخ دهد.

در جلسه امروز دادگاه قدس اشغالی، دیگر متهمان در پرونده‌های فساد نتانیاهو نیز به همراه وکلای خود حاضر هستند.

بر اساس این گزارش، در کنار پاسخ رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهامات وارده علیه خود، مباحثاتی درباره زمان‌بندی جلسات و اینکه نتانیاهو با چه تناوبی در دادگاه حاضر شود نیز انجام خواهد شد.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه وی تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

حضور نتانیاهو در دادگاه، در حالی اتفاق می‌افتد که چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.