اتحادیه آفریقا خواستار حمایت از ملت فلسطین و لغو محاصره غزه شد؛ درخواستی که با استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس روبرو شد.

حمایت تمام قد اتحادیه آفریقا از فلسطین و درخواست برای لغو محاصره غزه / فلسطینی ها استقبال کردند

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از القدس العربی، سران اتحادیه آفریقا در ۳۴امین دوره اجلاس این اتحادیه بار دیگر بر غیرقانونی بودن شهرک‌ سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی و بلندی‌های جولان اشغالی تاکید کردند.

همچنین این اتحادیه هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینیان را نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و زیرپا گذاشتن خواسته جهان مبنی بر توقف شهرک‌سازی قلمداد کرد.

خبرگزاری وفا گزارش داد که اتحادیه آفریقا ضمن درخواست برای حمایت مطلق از مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی برای بازپس‌گیری حقوق مشروع فلسطین بر لزوم لغو محاصره غزه تاکید کرد.

در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، سران آفریقا بر لزوم یافتن راه حلی عادلانه برای مسئله فلسطین با استناد به قوانین بین‌الملل که به پایان کامل اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی منجر شود و نیز ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه تاکید کردند.

رهبران آفریقا در ادامه بر موضع ثابت خود در حمایت از آرمان فلسطین تاکید کردند.

سران آفریقا از کلیه اعضای جامعه بین المللی خواستند تا وضعیت حقوقی قدس شرقی را به عنوان پایتخت کشور فلسطین حفظ کرده، به قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل در این زمینه احترام بگذارند و از هرگونه اقدام یا تصمیمی که موجب تضعیف وضعیت قانونی شهر قدس می شود به ویژه انتقال سفارتخانه ها از تل آویو به قدس اشغالی خودداری کنند.

آنها حمایت قاطع خود را از حق مسلم، دائمی و بی قید و شرط مردم فلسطین در تعیین سرنوشت، از جمله حق زندگی در آزادی، عدالت و عزت و حق داشتن کشور مستقل فلسطین را اعلام کردند و از رژیم صهیونیستی خواستند که کاملاً به تعهدات خود به قوانین بین المللی پایبند باشد.

آنها تأکید کردند که همه کشورها باید تمام اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل و سایر طرفهای ذیربط به تعهدات خود طبق قوانین بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری پایبند هستند و عنوان داشتند که اشغال سرزمین های فلسطینی بدون موضع قاطع بین المللی به پایان نخواهد رسید.

استقبال فلسطین

همزمان، ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین از بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه آفریقا و حمایت های آن از آرمان فلسطین و راه حل دو" کشوری" استقبال کرد.

سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس نیز در توئیتی از موضع اتحادیه آفریقا در محکومیت ساخت و سازهای اسرائیل و درخواست این اتحادیه برای پایان دادن به هر گونه سازش با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.