استاندار خراسان رضوی در دیدار با هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع وزارت صمت برای تزریق به واحدهای صنعتی استان اختصاص پیدا کرد.

هزار میلیارد تومان آماده تزریق به تولید خراسان رضوی /فراخوان عمومی برای واگذاری معادن استان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی،  محمدصادق معتمدیان در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه معیشت مردم مهم‌ترین اولویت کشور است،‌ اظهار کرد: براین اساس مباحث اقتصادی کاملا با مباحث اجتماعی، معیشتی و امنیتی ارتباط دارد.
استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های متنوع استان در حوزه‌های گوناگون اشاره کرد و افزود: صنعت، معدن، تجارت، گردشگری و کشاورزی به عنوان پنج پیشران اصلی توسعه خراسان رضوی مطرح هستند.
وی ادامه داد: نیازمند برنامه‌ریزی و نقشه راه هستیم تا بر اساس مزیت‌های نسبی امر سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
معتمدیان در بخشی از سخنان خود به مشکلات شش هزار واحد صنعتی استان پرداخت و گفت: تثبیت وضعیت مهم‌ترین مسئله است و نباید اجازه دهیم تا واحدهای فعلی دچار تعطیلی شوند.
استاندار خراسان رضوی به بازار صادرات اشاره و تصریح کرد: بازار اول صادرات خراسان رضوی، افغانستان است و در این راستا ۴۵ درصد صادرات جمهوری اسلامی ایران از مرز دوغارون صورت می‌گیرد.
وی همچنین از فراخوان واگذاری تعدادی از معادن استان خبر داد و گفت: از ۲۳ بهمن‌ماه تعدادی از معادن استان از طریق اولین فراخوان عمومی واگذار و در واقع بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنیم.
معتمدیان با انتقاد از وجود بحران تصمیم‌گیری تاکید کرد: با یک تصمیم به موقع از مشکلات گره‌گشایی می‌شود لذا ما برنامه‌های کوتاه مدتی داریم تا امر روان‌سازی صورت بگیرد و دستگاه‌ها به شکل پاسخگو عمل کنند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان قابل رفع است، ابراز کرد: در بحث پیگیری مشکلات استان هیچ محدودیتی نداریم و این روند را ادامه می‌دهیم.
وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه جهش تولید در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و توافق اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع وزارت صمت برای تزریق در واحدهای صنعتی در سفر وزیر صمت به استان پرداخت و گفت: در بخش شهرک‌های صنعتی آمادگی داریم تا یک شهرک بزرگ صنعتی در استان احداث کنیم، براین اساس توافق اولیه با وزیر صمت هم صورت گرفته است.
وی در ادامه بر استفاده از ظرفیتهای خانه صنعت ،معدن و تجارت برای توسعه صنعت و گره گشایی از تولید تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.