کتاب «آدم های غلط» از به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، روایت دلهره آور از سال های سرکوب و ظلم ساواکی ها در دوران رژیم پهلوی به مردم است.

«آدم‌های غلط»، روایت دلهره آور از سال‌های سرکوب

به گزارش قدس آنلاین، این اثر به قلم حسن احمدی، نویسنده کودک و نوجوان و برگزیده جشنواره های کتاب سال رضوی و جایزه کتاب سال دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «آدم‌های غلط»، قصه جوانی به نام محسن را روایت می‌کند که پدرش سال‌ها قبل توسط ساواک کشته شد و این جوان که هم اکنون معلم یک دبیرستان است، در بین صحبت‌هایش روشنگری‌هایی در مورد رژیم خبیث شاه می‌کند، این امر از دید ناظم مدرسه که خود فردی وابسته به ساواک است پنهان نمی‌ماند و محسن و خانواده اش مورد تعقیب ساواک قرار می‌گیرد، سپس دستگیر می شود. در مدت گرفتاری محسن در زندان ساواک، ماجراهایی برای مادر پیرش اتفاق می‌افتد که در این کتاب روایت می‌شود.

حسن احمدی با فرازها و فرودهای خوب، جذابیت خاصی به اثر داده و در ۵۱ بخش این رمان سعی کرده، شکنجه‌ها و ماجراهایی را که برای محسن در زندان اتفاق می‌افتد، دغدغه‌های مادران ستم‌دیده‌ای که در کنار فرزندانشان به زندان‌های رژیم پهلوی افتادند و واقعیات بیان نشده دوران ستم‌شاهی را به تفصیل برای مخاطب توضیح ‌دهد و سیمای مخوف ساواک را در معرض دید خواننده قرار دهد و بدین‌گونه تقابل مرگ- زندگی را در سراسر رمان بگنجاند.

این رمان در ۱۹۶ صفحه و قطع رقعی توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در دو نوبت چاپ و در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در حیاط با صدای محکم بسته شد. بلند شد. با اضطراب از گوشه پنجره نگاه کرد. چراغ بالای در روشن بود. سایه سایه‌بان در زیر نور چراغ در دست باد شکل عجیبی پیدا کرده بود. خیلی آهسته لبه پنجره را باز کرد. داد زد: کسی اون جاست؟ گوش کرد. صدایی نیامد. کسی اون جاست؟ کسی جواب نداد. صدای باد زیاد بود. می‌خواست پنجره را ببندد. چوب بلندی از یک کنج حیاط به طرف تخت چوبی زیر پنجره خورد. درست حدس زده بود. کسانی در حیاط بودند»...

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.