مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: پایانه شهید جوان در پاسخ به مطالبه چندین ساله شهروندان مشهد به منظور کاهش ترافیک بولوارهای فلسطین و شهید منتظری احداث شده و از روز سه شنبه ۲۱بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد.

بهره برداری از پایانه شهید جوان مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم در خصوص ایجاد پایانه های متمرکز، گفت: روان سازی ترافیک شهری، امکان برنامه ریزی و نظارت دقیق جهت اعزام ناوگان، ایجاد امکانات رفاهی، سرویس دهی متمرکز در ایام مناسبتی و خاص در سال و نظارت تصویری بر خطوط (آنلاین) از جمله مزایای بهره برداری از این پایانه است.
وی افزود: ۹ خط با ۱۴۵ دستگاه اتوبوس در حاشیه بولوارهای فلسطین و شهید منتظری در محل پر تردد، توقف داشتند که این امر در کنار ایجاد ترافیک سنگین، ایجاد آلودگی صوتی را نیز به دنبال داشت، به همین منظور این پایانه در میدان شهید جوان با هماهنگی آستان قدس رضوی جهت افزایش سطح رضایتمندی شهروندان به بهره برداری رسید.
حسینقلی زاده مقدم ادامه داد: این پایانه با مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع و اعتبار ۷۵ میلیار ریال با ظرفیت خدمات رسانی ۹ خط ایجاد شده است.
وی گفت: با هدف فراهم ساختن انتخاب مسیر مناسب به منظور تردد شهروندان به نقاط مختلف شهر خطوط۱۵-۲۶- ۲۸.۱- ۳۷.۱-۴۲ و ۸۱ از بولوار های فلسطین و شهید منتظری به پایانه شهید جوان امتداد مسیر یافته و انتهای خطوط ۸۹، ۹۱ و ۹۸ نیز به این پایانه منتقل شده است.
گفتنی است در این پایانه توجه ویژه ای به پیوستگی مدل های حمل و نقلی با توجه به مجاورت ایستگاه خط ۲قطار شهری شده است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.