«کانگ کیوانگ وا» وزیر خارجه سابق کره جنوبی که امروز مسئولیتش را واگذار کرد، نسبت به آزادی خدمه و ملوانان کشتی توقیف شده کره ای توسط جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.

کره جنوبی از اقدام ایران ابراز خرسندی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از یونهاپ، کانگ افزود: با توجه به اقدام تهران برای آزادی ملوانان کره ای، «احساس آرامش» می‌کند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال جاری یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد. این کشتی ۲۰ ملوان داشت که پنج خدمه آن کره ای هستند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه گذشته برابر با ۱۴ بهمن اعلام کرد: به دنبال درخواست دولت کره جنوبی و مساعدت قوه قضائیه در چارچوب مقررات قضایی، خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف شده است، در یک حرکت انسان‌دوستانه توسط جمهوری اسلامی ایران اجازه خروج از کشور را دریافت کردند.

اظهارات خانم کانگ در حالی است که «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی پیشتر از آزادی خدمه کشتی توقیف شده کره ای توسط ایران استقبال کرده بود.

روز گذشته نیز دولت کره جنوبی اعلام کرد، در حال همکاری با تهران است تا ملوانان کشتی توقیف شده کره ای، در هفته جاری به خانه باز گردند.

خانم کانگ امروز دوشنبه پس از نزدیک به چهار سال قرارداشتن در راس دیپلماسی خارجی کره جنوبی، دفتر کار خود را ترک کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.