رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه گفت: امسال ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۳۵۷ نفر از مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تربت‌حیدریه پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، سید سعید عبدالله‌زاده افزود: ۱۲۷ میلیارد ریال از این رقم مربوط به اعتبارات تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی است که به نهادهای حمایتی نظیر بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد و هشت میلیارد ریال نیز از محل صندوق امداد ولایت که جزو منابع داخلی می‌باشد در این زمینه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در هفتمین مرحله طرح مواسات نیز ۵۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته سه میلیون ریال توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد و افراد خیر جمع‌آوری شده که در حال توزیع بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه مدل اشتغال کمیته امداد را راهبرد عملیاتی خواند و گفت: این یک راهبرد جهانی است و با وجودی که متولی اشتغال نیستیم ولی از مجموع ۴.۵ میلیون شغلی که در کشور ایجاد شده، یک سوم آن سهم ما است.
وی افزود: کمک‌های نقدی مردم نیز به سوی کمک‌های الکترونیکی و همچنین دریافت کمک از محل تخصص افراد هدایت شده ‌است.
عبدالله‌زاده ادامه داد: ۲۱ مرکز نیکوکاری و کارآفرینی در محلات مختلف این شهرستان ایجاد و با کمک رابطان، نیازهای محرومان محله شناسایی و در هشت گروه طبقه‌بندی ‌شده‌اند و امدادیاران نیز در هشت گروه طبقه‌بندی شده و با هم مرتبط شده‌اند.
وی به اقدامات این نهاد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۱۶ برنامه در حوزه‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، اجتماعی، مشارکت و کارکنان تدارک دیده شده که در حال انجام است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه با بیان اینکه ۴۲ طرح این نهاد طی دهه فجر به بهره‌برداری رسید افزود: این طرح‌ها شامل طرحهای خدماتی، کشاورزی، صنفی و صنعتی، دانش بنیان، آبزیان و طیور است که با هزینه ۴۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۱ میلیارد ریال از این مبلغ سهم تسهیلات اشتغالزایی است و در قالب طرح‌های تسهیلات کارفرمایی، راه‌بری و هدایت شغلی در این شهرستان پرداخت شده‌اند و با اجرای این طرح‌ها برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
عبدالله‌زاده گفت: ۱۵ هزار و ۹۹۸ نفر در قالب ۹ هزار و ۳۴۸ خانوار در این شهرستان زیرپوشش این نهاد هستند که این رقم معادل ۱۳.۵ درصد خانوارها و هفت درصد جمعیت شهرستان است.
وی افزود: ۴۱ درصد افراد زیرپوشش این نهاد به دلیل فوت سرپرست، ۲۳ درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست خانوار و بقیه به دلایلی از قبیل طلاق، بدسرپرست بودن، مفقود شدن سرپرست و دیگر موارد زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان کنونی این نهاد سه هزار و ۵۸۵ نفر است و بر اساس منابع موجود تا سقف ۶۰ درصد هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد زیرپوشش نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۳۲۵ خانوار زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که اغلب آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.