اولین مرحله واکسیناسیون سراسری کووید۱۹ برای کادر درمان بخش‌های مراقبت ویژه، صبح امروز از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران آغاز شد.

محمود واعظی در گفتگو با قدس آنلاین: با تولید واکسن در داخل همه جمعیت کشور واکسینه می‌شوند

قدس آنلاین: مراسم واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید۱۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) کلید خورد.

دکتر سعید نمکی در مراسم آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا که صبح امروز با تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" به تعدادی از اعضای کادر درمان در بیمارستان امام خمینی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با حمایتهای مستمر رئیس جمهور، همکاران وزارت خارجه، برنامه و بودجه و وزارت راه و پیگیری‌های مستمر سفرای ارجمندمان امروز مفتخریم قولی که به مردم داده بودیم قبل از ۲۲ بهمن ماه واکسیناسیون را آغاز کنیم.

وزیر بهداشت افزود: در ۶۳۵ بیمارستان خیریه، دولتی و مرجع که در بیماری کرونا زحمت می‌کشیدند تزریق واکسن به پرسنل آی‌سی‌یوهای درگیر کرونا آغاز خواهد شد.

نمکی واکسن روسی را به فرزندش تزریق کرد

این مقام مسئول بیان کرد: یک نفر از این افراد که واکسن را دریافت می‌کنند پزشک نیست و آمده که بگوید همه ما فدای خاک ملت ایرانیم و آن فرد کسی جز فرزند وزیر بهداشت کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: با پشتکار و جدیت فراوان در آینده نزدیک از منابع موثق دیگری واکسن وارد کشور می‌شود و تا آخر بهمن‌ماه از منابع مطمئنی واکسن کرونا وارد می‌کنیم و به گروه‌های آسیب‌پذیر و پرسنل بهداشت و درمان تزریق می‌کنیم، افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سپس سایر گروه‌ها این واکسن‌ها تزریق خواهد شد.

واعظی: با تولید واکسن در داخل همه جمعیت کشور واکسینه می‌شوند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگو با قدس آنلاین گفت که در این مرحله از واکسیناسیون با اولویت کادر درمانی در بخشهای کرونایی و ابتدا از پرسنل درمانی بخشهای مراقبت ویژه(ICU) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر کادر درمانی در مراحل بعد این واکسن را دریافت خواهند کرد، افزود: در مرحله اول بیش از ۸۰۰ هزار نفر از کادر درمانی در برابر کرونا واکسینه خواهند شد، و پس از آن این واکسن در فاز بعدی تا پایان سال به گروه هدف دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال تزریق خواهد شد که جمعیت آنها حدود پنج  نفر برآورد می‌شود.

واعظی خاطرنشان کرد: در مراحل بعد با واردات دیگر واکسن های خریداری شده،  به تناوب براساس اولویت افراد در معرض خطر،  همه مردم تزریق می‌شود.

وی اظهار داشت: در بهار با حجم بیشتری امکان خرید و واردات واکسن را داریم و دست ما بازتر خواهد شد، ضمن اینکه مراحل آزمایش و ارزیابی واکسن های داخلی ما که در سه موسسه و شرکت مختلف به موازات هم پیگیری می‌شود انجام خواهد شد که در این میان موسسه سرم سازی  رازی جلوتر است و پیش‌یبینی می‌کنیم تا اواسط تابستان با تولید انبوه واکسن داخلی بتوانیم واکسیناسیون را برای تمام جمعیت به صورت گسترده انجام دهیم.

گفتنی است واکسیناسیون کادر درمان با واکسن‌های اسپونتیک‌وی که از کشور روسیه وارد شده است انجام می‌شود. اولین محموله از واکسن کرونای روسیه(اسپوتنیک وی) با حجم دو میلیون دوز پنجشنبه گذشته وارد ایران شد. این اولین واکسن تولید شده در جهان است که بنا بر اطلاعات فاز مطالعاتی سوم و با آزمایش بر روی ۲۰ هزار نفر یکی از کم عوارض ترین واکسن های جهان با بالاترین میزان ایمنی زایی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.