سرانجام پس از چند هفته تحقیق و بررسی سرانجام فهرست اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شد تا کارزار انتخاباتی فوتبال ایران وارد فضایی جدید شود، مهم‌ترین اتفاق این فهرست برخلاف جوسازی‌های روزهای اخیر چهره‌هایی چون مهدی مهدوی کیا، علی کریمی تأیید صلاحیت شدند تا فضا برای حضور آن‌ها در عرصه انتخابات فراهم شود.

کریمی و مهدوی‌کیا با تیم کامل در انتخابات

برخلاف تمام گمانه‌زنی‌های قبلی هیچ یک از افراد جدیدالورود به انتخابات رد صلاحیت نشدند بلکه افرادی در میان رد صلاحیت شدگان قرار گرفتند که در دوره‌های قبلی حضور داشتند و رد پای آن‌ها در وضعیت فلاکت‌بار فوتبال ایران در مقطع کنونی مشاهده می‌شود، با این حال با رد صلاحیت افرادی چون حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان و مالک پیشین شهرخودرو سایر نامزدها برای حضور در انتخابات مجوز لازم را دریافت کردند تا در روز دهم اسفندماه برای راهیابی به کابینه فوتبال ایران با سایر نامزدها به رقابت بپردازند.

رقابت چهار  نامزد برای یک صندلی

حیدر بهاروند علاوه بر اینکه برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بود، نایب رئیس اول عزیزی خادم هم بود و حالا با غیبتش، تیم عزیزی خادم در کنار نایب رئیس دوم (قنبرزاده- انصراف)  نایب اول هم نخواهد داشت. علی کریمی با تیم کامل به استقبال انتخابات می‌رود.

مصطفی آجرلو نیز با تیم خود متشکل از حسن نصر اصفهانی، سعید (امیرحسین) فتاحی و لیلا محمدیان وارد کارزار خواهد شد. کیومرث هاشمی نیز با علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری پای به کارزار خواهد گذاشت.

چرا بهاروند و اصفهانیان رد صلاحیت شدند؟

یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده تأیید صلاحیت طالقانی و ساکت ارتباطی با ماجرای مارک ویلموتس نداشته است. البته این ادعا اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شکایت افراد رد صلاحیت شده به نهادهای بین‌المللی فوتبال است. این احتمال وجود دارد برخی از افرادی که صلاحیت آن‌ها در انتخابات فدراسیون رد شده، با تکیه بر ادعای دخالت نهادهای غیرورزشی در رد صلاحیت آن‌ها، به فیفا شکایت کنند.

ماجرای پرونده مارک ویلموتس به مجلس شورای اسلامی کشیده و گویا برای مجازات افرادی که در قرارداد ویلموتس نقش داشتند نیز احکامی صادر شده است. حال برای جلوگیری از اقدام تلافی‌جویانه برخی رد صلاحیت شده‌ها، ادعای ربط نداشتن تأیید صلاحیت با موضوع مارک ویلموتس مطرح می‌شود.

حتی گفته می‌شود برای عبدالکاظم طالقانی و محمدرضا ساکت پیامکی مبنی بر رد صلاحیت نیز ارسال شده بود. در هر حال این دو عضو که اولی هنوز هم عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است و دومی مدیرعامل باشگاه سپاهان، در انتخابات حضور خواهند داشت.

سؤال بزرگ و بی‌پاسخ؟!

در کنار تمام ابهامات موجود یک سؤال کلیدی برای علاقه‌مندان به فوتبال به وجود آمده که چطور سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ که در حال حاضر مسئولیت مدیریت فوتبال ایران را برعهده دارد حائز صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات نیست اما متولیان ورزش اجازه دادند او تا کنون بدون هیچ مخالفتی فعالیت کند؟

همین مسئله در خصوص فریدون اصفهانیان نیز وجود دارد، چگونه او که صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد، مسئولیت کمیته حساس داوران را برعهده دارد؟ اگر وی فاقد صلاحیت است در حال حاضر نیز نباید به وی اجازه داده شود در این مسئولیت مهم ایفای نقش داشته باشد!

منتظر جنجال‌های جدید باشید!

همزمان با انتشار فهرست افراد تأیید صلاحیت شده حالا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که نامزدهای تأیید صلاحیت نشده قصد دارند اعتراض خود را به این ماجرا به صورت رسمی نشان دهند و چنانچه به اعتراض آن‌ها رسیدگی نشود، آن‌ها با فاز تهاجمی از موقعیت خود دفاع کنند شاید راهی برای بازگشت به حوزه فوتبال پیدا کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.