سخنران حرم مطهر رضوی گفت: استقرار حکومت دینی هدف همه انبیا و اولیای الهی است چرا که در سایه حکومت دینی همه مردم به آزادی، رفاه و حقوق اجتماعی می رسند.

استقرار حکومت دینی هدف همه انبیاء و اولیاء الهی است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه «به وقت انقلاب» که به مناسبت ایام الله دهه فجر شب گذشته 20 بهمن ماه در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به غیبت امام زمان(عج) ابراز کرد: غیبت آن امام بزرگوار نه به خاطر عبادت، اخلاق، اعتقادات و معنویات، بلکه به خاطر دلایل سیاسی است.
وی تصریح کرد: پیامبران الهی و ائمه معصمین(ع) تنها معلم اخلاق انسان ها نیستند بلکه آنها باید در راس حکومت سیاسی قرار گیرند تا جامعه را به گونه ای که دین خدا دستور داده است اداره کنند. بنابراین حضرت حجت(عج) بعد از ظهور اقدام به تشکیل حکومت جهانی خواهد کرد.
این کارشناس دینی افزود: برخی برای ایجاد شبه در دین این سوال را مطرح می کنند که چه لزومی دارد ائمه معصومین(ع) که کار آنها هدایت مردم است در سیاست و حکومت داری دخالت کنند، آنها اعتقاد دارند حکومت باید در دست حکومت داران و سیاست مداران جامعه باشد و رهبران دینی هم تنها به عبادت و هدایت مردم بپردازند.
وی در پاسخ به این شبهه گفت: خداوند در قرآن کریم دستور داده که انسان ها از پیامبران و اولیاء الهی اطاعت کنند. یعنی رهبران دینی باید در راس حکومت و سیاست قرا بگیرند تا جامعه را آباد کنند. وقتی جامعه آباد باشد و مردم دغدغه معیشت نداشته باشند قطعا دین دار خواهند شد.
حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: رسول خدا(ص) تا زمانی که یک انسان اخلاقی بود و کاری به سیاست و حکومت نداشت کسی با او مخالفت نمی کرد و ولی همینکه ادعای پیامبری کرد مخالفت کفار و بزرگارن مکه با او شروع شد.
وی ابراز کرد: مخالفت بزرگان مکه با پیامبر(ص) بعد از علنی شدن بعثت به این خاطر بود که پیامبر(ص) می خواست حکومت دینی تشکیل دهد و این امر با منافع قدرت طلب ها منافات داشت.
خطیب حرم رضوی بیان کرد: اگر رهبری جوامع انسانی به دست پیامبران و ائمه معصومین(ع) و یا جانشینان آنها نباشد قدرت طلبان بر مردم مسلط می شوند و طوری بر جهان حکومت می کنند که منافع مالی بیشتری به دست آورند و در این صورت است که قشر ضعیف جامعه دچار فقر و تنگدستی می شوند.
وی ابراز کرد: مردمی که دغدغه معیشت داشته باشند نمی توانند به دینداری بپردازند. مردم برای اینکه به سمت دین بیایند نیاز به امکانات و امنیت دارند که این امر تنها با حاکمیت رهبر دینی میسر می شود.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: یکی از دلایل قیام امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت، تشکیل حکومت اسلامی و جلوگیری از غارت استعمارگران بود. از آنجا که با تشکیل نظام جمهوری اسلامی دست چپاول گران از تجاوز به حقوق مردم ایران کوتاه شد اما دشمنان در طول چهل و دو سال که از پیروزی انقلاب می گذرد، به بهانه های مختلف با این انقلاب به مبارزه و مخالفت پرداخته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.