رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان این که هر دارویی که احتمال اثرگذاری بر ویروس کرونا را داشت در داخل کشور به سرعت تولید کردیم و اکنون داروی رمدسیویر در داخل کشور تولید می شود گفت: بسیاری از کشورها تقاضای این دارو را از ما داشتند. در بحث ماسک نیز این تقاضا از سوی کشورهای مختلف وجود داشت اما وزارت بهداشت اجازه صادرات را به ما نداد که اتفاقا کار درستی بود.

تولید واکسن ایرانی کرونا بیش از نیاز کشور /۵ کشور متقاضی واکسن ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در جمع خبرنگاران با بیان این که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) چند راهبرد اساسی دارد گفت: تمام تلاش فعالیت ستاد به سمتی حرکت می کند که بتوانیم عصاره اقتصاد مقاومتی که در دو موضوع استقلال کشور و موضوعات اقتصادی است پیش ببریم. تمام کارهایی را که انجام می دهیم با مردم است و هدف این است که بتوانیم  جلوی واردات را بگیریم و یا این که صادرات را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر این که یکی دیگر از کارهایی که به طور جدی روی آن متمرکز هستیم این است که در مرز دانش حرکت کنیم تاکید کرد: در شرکت نفت فارس که یک کارخانه قدیمی است شاهد حرکت در مرز دانش هستیم به گونه ای که تولیدات این کارخانه همسو با نیازهای روز است.

مخبر ادامه داد: یک نکته دیگر جزو راهبردهای ما به حساب می آید پیوستهای محیط زیست است و به این مسئله توجه ویژه ای داریم و در همه کارها و پروژه ها این مسئله را دنبال می کنیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تولیدواکسن کرونا در کشور  اظهار کرد: یکی از تشکیلاتی که از ابتدا با تمام ظرفیت برای مقابله با کرونا گام برداشت ستاد اجرایی فرمان امام بود. همانطور که توانستیم در ماسک به خودکفایی برسیم امروز نیز این وعده را می دهیم که می توانیم در تولید واکسن خودکفا شویم.

مخبر با بیان این که هر دارویی که احتمال اثرگذاری بر ویروس کرونا را داشت در داخل کشور به سرعت تولید کردیم و اکنون داروی رمدسیویر در داخل کشور تولید می شود. بسیاری از کشورها تقاضای این دارو را از ما داشتند. در بحث ماسک نیز این تقاضا از سوی کشورهای مختلف وجود داشت اما وزارت بهداشت اجازه صادرات را به ما نداد که اتفاقا کار درستی نیز بود.

وی با تاکید بر این که پیش از پایان بهار سال آینده ظرفیتی که در تولید واکسن قرار خواهد گرفت ما را بی نیاز خواهد کرد و پیش از شروع سال جدید کارخانه تولید واکسن با ظرفیت تولید دو تا سه میلیون راه اندازی خواهد شد و حداکثر تا پایان اردیبهشت این ظرفیت را ۱۳ تا ۱۴ میلیون در ماه افزایش خواهیم داد و ظرف شش ماه اول سال آینده ظرفیت را تا جایی می رسانیم که بیش از نیاز کشور تولید کنیم و بتوانیم به کشورهای دیگر نیز کمک داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ۵ کشور در منطقه و خارج از منطقه تقاضای واکسن داشتند اما به دلیل تحریمها نمی توانیم اسمی از این ۵ کشور ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.