کوچکی نژاد گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان، یکی از قوانین بسیار سازنده‌ای بود که مجلس دهم آن را به تصویب رساند و هرگونه بازنگری در این قانون و بازگشت به شرایط قبلی، موجب آسیب به کشور و تحولات مدیریتی و جوان سازی کشور خواهد شد. 

هرگونه بازنگری در قانون منع به کارگیری بازنشستگان موجب آسیب به کشور است/ مخالفت جدی مجلس با اعاده به کار مدیران بازنشسته

«جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین» پیرامون سرپیچی برخی نهادها از قانون منع بکارگیری بازنشستگان از جمله اعاده به کار «مرتضی بانک» دبیر سابق مناطق آزاد، اظهار داشت: معتقدم قانون منع بکارگیری بازنشستگان، یکی از قوانین بسیار سازنده‌ای بود که مجلس دهم آن را به تصویب رساند و هرگونه بازنگری در این قانون و بازگشت به شرایط قبلی، موجب آسیب به کشور و تحولات مدیریتی و جوان سازی کشور خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در واقع، برخی دستگاه‌ها مانند شورای عالی مناطق آزاد با تخلف از اجرای این قانون موجب می‌شوند بدنه نیروی جوان و با انگیزه کشور که آماده ورود به عرصه کار و نقش آفرینی فعال در دستگاه‌های مختلف هستند، آسیب ببینند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بعد از چهار دهه که از انقلاب گذشته است، نیروهای توانمندی از نظر فکری و علمی تربیت شده‌اند که می‌توانند تحولات خوبی را در عرصه کلان مدیریتی رقم بزنند و از این طریق کشور شاهد پوست اندازی و تحول سازنده باشد. بروز چنین مسائلی و ادامه به کار افرادی مانند دبیر مناطق آزاد، در واقع ناشی از ضعف سازمان‌ها و نهادهای نظارتی عریض و طویلی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات است زیرا جلوی چشم آنها چنین تخلفات رخ می‌دهد اما آن‌ها سکوت کرده‌اند. 

*از طریق مجلس و دستگاه قضا این موضوع را پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم رشت افزود: باید مجلس از طریق دیوان محاسبات و نیز دستگاه قضایی از طریق سازمان بازرسی، این موضوع را با جدیت پیگیری کنند تا هیچ مدیر و مسئولی خودش را فراتر از قانون نداند و تحت پیگرد قرار بگیرد. دستگاه‌های نظارتی با سکوت خودشان موجب تداوم اینگونه تخلفات خواهند شد، بنابراین قاطعیت در راه مبارزه به نوعی از گسترش و عادی انگاری تخلف جلوگیری می‌کند.

*مخالفت جدی مجلس با اعاده به کار مدیران بازنشسته

کوچکی نژاد ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان هیچ نقص و خلأ محتوایی ندارد بلکه کامل و جامع است و نیازی به قانونگذاری در این باره نیست. اما از سوی دیگر مجلس قطعا با تخلفات دولت و روی کار ماندن افرادی مانند آقای بانک، مخالفت‌های جدی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد برخی افراد این تصور را دارند که مدیریت سازمان‌ها و دستگاه‌ها بصورت مادام العمر به ارث برده‌اند و از ابتدای کار تاکنون همچنان بر رأس امور مانده‌اند. باید چنین افرادی کنار بروند و میدان را به افراد جوان بدهند و با ارائه مشاوره، در واقع کمک حال افراد باانگیزه و جوانتر باشند. قطعاً در روزهای آینده، درخواستی را به مجلس ارائه خواهیم داد تا از طریق آن، مجلس تخلفات رخ داده پیرامون ماده ۲۳۴ قانون مربوط به منع بکارگیری بازنشستگان را در قالب گزارشی تهیه کند و برخوردهای لازم با آن صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.