کادر درمانی شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

تزریق واکسن کرونا به 15 نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این واکسن در ۲دوز و به فاصله ۲۱روز تزریق می‌شود که با رعایت ضوابط مشخص و براساس کد ملی صورت می‌گیرد.

دکتر مهدی قلیان افزود: واکسن "اسپوتنیک وی" روسی ظهر امروز به تعدادی از کادر درمان تزریق می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه اسامی تمامی شاغلان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.

دکتر قلیان ادامه داد: این واکسن شرایط نگهداری خاصی دارد و در دمای ۲۰ درجه زیر صفر سالم می‌ماند، از همین رو توزیع و تزریق آن باید طبق ضوابط خاصی انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سایر کادر درمانی در مراحل بعد این واکسن را دریافت خواهند کرد و پس از آن این واکسن به سایر گروه‌های هدف از قبیل سالمندان و به تناوب براساس اولویت افراد در معرض خطر به همه مردم تزریق می‌شود.

۸۰درصد از جمعیت ۶میلیون و ۴۰۰هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.